BankNews.ro - The Business Republic

Bancile indeamna la colaborare internationala pentru combaterea fraudei
International | Data Publicarii: 30-03-2007

Frauda este globala, in continua dezvoltare si extindere. Acesta este rezultatul unui studiu efectuat de First Data International, companie care activeaza la nivel global in comertul electronic si procesarea tranzactiilor. 96% dintre respondenti cred ca practicile de fraudare sunt rapid transmise dintr-o parte in alta a lumii. Acest lucru inseamna ca industria are oportunitatea de a anticipa dezvoltarea fraudei si ca poate preveni un potential atac al acesteia, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.

Bancile se simt incatusate

In eforturile lor de a combate frauda, bancile sunt constranse de ingrijorari generate de experienta posesorilor de carduri cat si de propria lor competitivitate. Dupa cum declara unul dintre respondenti: "Organizatiile nu isi fac cunoscute pierderile cauzate de fraude si aceasta ne limiteaza posibilitatile de cooperare." Legislatia de protectie a datelor este interpretata de majoritatea bancilor drept o bariera semnificativa in cooperare, desi experti europeni in protectia datelor, in cadrul unui forum organizat recent de First Data, sugereaza ca adevarata problema este perceptia si interpretarea acesteia, nu actualul cadru legislativ propriu-zis.

Reglementarea poate fi o "camasa de forta"

55% dintre respondenti cred ca reglementarile sunt utile, in timp ce altii, in special in Vestul Europei, sunt ingrijorati de faptul ca reglementarile se pot dovedi prea restrictive in acest mediu aflat intr-o schimbare extrem de rapida. Katy Worobec, Director de Control al Fraudelor in cadrul APACS, asociatia procesatorilor din Marea Britanie afirma ca: "Reglementarile nu pot anticipa dezvoltarea fraudei si nu pot asigura flexibilitatea necesara de a face fata acestei schimbari. Frauda este mult prea dinamica si greu de controlat ca sa ne permitem sa avem o legislatie inflexibila".

Bancile sunt preocupate de noile modalitati de fraudare

In timp ce fraudele la nivelul terminalelor ATM si POS sunt frecvente si provoaca pierderi importante, astazi, frauda online este o adevarata problema in Europa de Vest si o amenintare semnificativa in regiunile unde va lua amploare utilizarea internetului. Fraudele bancare online asigura celui care fraudeaza o probabilitate mare de reusita cu riscuri personale reduse, existand posibilitatea de a frauda rapid mai multe persoane. 38% dintre respondenti denunta o crestere a atacurilor de tip phishing si peste 1/3 anticipeaza cresterea fraudelor CNP online. Cedric Sarazin, Cartes Bancaires, presedinte al  European Payments Council's Card Fraud Prevention Task Force, sustine ca: "La nivelul marilor piete exista o tendinta de crestere a fraudelor la nivelul tranzactiilor CNP. In timp ce fraudele totale sunt in scadere, trebuie sa fim foarte precauti in privinta fraudelor prin CNP care pot deveni o problema extrem de mare".

Tehnologia este o arma cheie in lupta impotriva fraudei, fiind considerata o prioritate de peste 50% dintre respondenti. Multe organizatii introduc sisteme anti-skimming si imbunatatesc securitatea terminalelor ATM. In momentul de fata sunt revazute si imbunatatite modalitati inovative de analiza a datelor. Analiza link-urilor accesate pe internet, spre exemplu, poate oferi bancilor o perspectiva comuna asupra fraudelor din cadrul organizatiei, in timp ce autentificarea multi-factor promite sa scada folosirea formelor statice de autentificare. Bancile trebuie sa evalueze costurile implementarii noii tehnologii atat din perspectiva pierderilor financiare cauzate de fraude cat si din cea a impactului asupra increderii clientilor.

Jackie Barwell, director al managementul fraudei pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa in cadrul First Data International, subliniaza: "Expertii in prevenirea si combaterea fraudei care au participat la studiul nostru evidentiaza ca frauda este un fenomen global care necesita un raspuns global. In acelasi timp, frauda este un subiect sensibil pentru bancile preocupate de reputatie, competitivitate si profit. Bancile recunosc ca este foarte important sa colaboreze intre ele si cu alte agentii pentru a combate frauda, insa, pentru moment, nu are loc schimbul de informatii si de analize la un nivel semnificativ".

First Data s-a angajat sa isi sprijine clientii din toata lumea in lupta impotriva fraudei. Suntem implicati activ la nivel global, colaboram cu banci si comercianti pentru a implementa cele mai noi solutii impotriva fraudei. Membrii grupului nostru Fraud Working din Europa, Orientul Mijlociu si Africa cunosc indeaproape mecanismele fraudei la nivel local si pot implementa pentru clientii nostri cele mai bune solutii globale impotriva fraudei.

"Suntem implicati in promovarea schimbului de informatii in cadrul industriei si avem deja rezultate in acest sens. Acest aspect va deveni tot mai important daca avem in vedere ca prin introducerea Regiunii Europene Unice de Plati (SEPA) in Europa vor creste tranzactiile si platile intre tari si astfel se va accentua necesitatea de a avea o baza de date multinationala. La intalnirea pe care am avut-o la Viena la inceputul acestei luni, clientii ne-au oferit suportul lor in initiativa de a promova  cooperarea  transnationala. Suntem activ implicati in cautarea de solutii ce vor permite industriei sa se dezvolte in pas cu cei care concep noile tehnologii de frauda".

Experti in combaterea fraudei din 52 de banci din aceasta regiune subliniaza importanta schimbului de informatii intre cei care activeaza in combaterea fraudei. Expertii bancari indeamna la o colaborare in lupta impotriva fraudei, desi recunosc ca exista numeroase bariere care fac dificila aceasta cooperare.

Studiul comandat de First Data International a fost coordonat de Olive Insight, o firma independenta de cercetare si s-a bazat pe experienta unor experti de renume in combaterea fraudelor la nivelul terminalelor ATM, POS, cat si a celor tranzactionale tip online si card not present (CNP).

Redactia BankNews.ro

http://www.banknews.ro/stire/9939