Simpla prezenta la un targ de joburi si depunerea CV-urilor la toate standurile firmelor nu sunt suficiente pentru a gasi slujba potrivita, noteaza Evenimentul Zilei. La un astfel de eveniment, o companie poate aduna de la cateva sute la peste o mie de CV-uri. Dupa centralizarea lor, ele sunt evaluate de Departamentul de recrutare si organizate in functie de anumite criterii. "Pentru ca tocmai CV-ul tau sa fie selectat din vraful strans de la targ trebuie sa fie impecabil si, in plus, sa-ti reflecte personalitatea", atrage atentia Cristian Popescu, vicepresedinte de resurse umane al companiei de outsourcing Genpact.
Daca ai o astfel de prezentare, poti merge la targurile de joburi, unde sa depui CV-urile la companiile la care ti-ai dori sa lucrezi. Stii ce vrei?
Expertii in resurse umane mai spun ca, inainte de a merge la un asemenea targ, trebuie sa stii foarte clar ce fel de post tintesti si care sunt obiectivele tale. Trebuie sa ai, mental, un parcurs al carierei tale. In felul acesta, nu vei lasa CV-ul la toate standurile, ci vei merge doar la firmele la care iti doresti cu adevarat sa intri.
La targ te vei intalni cu reprezentantii angajatorilor. Profita de ocazie si stai de vorba cu ei! Nu le arunca doar CV-ul pe masa, zambind timid! Prezinta-te, spune ce te-ar interesa si specifica de ce crezi ca ai fi util companiei! "Trebuie sa le explici in primul rand ce poti face tu pentru ei", este de parere Adriana Angelescu, general manager al firmei de resurse umane Swiss Contact, "si nu sa le spui ce vrei tu de la ei".
Aceasta este principala greseala facuta de cei care se afla in cautarea unui job - mai intai isi spun pretentiile si apoi asculta oferta angajatorului...
Curiozitatea, un atu
Nu ai nimic de pierdut daca te prezinti la un targ de joburi fara sa te interesezi inainte care sunt companiile participante si care este oferta lor de slujbe. Dar cu siguranta vei avea de castigat daca vei participa informat la eveniment. De regula, cei care organizeaza astfel de manifestari anunta pe forumuri, pe diverse site-uri de specialitate ori prin articole publicate in presa ce angajatori vor participa (sau macar din ce domenii).
Pot fi companii nou-intrate pe piata sau necunoscute tie, dar cu un potential serios de dezvoltare. Totodata, poate sa fie scos la concurs un job care suna "exotic" si atat. Daca vei stii mai multe despre responsabilitatile acelei pozitii s-ar putea sa vrei sa aplici. In fond, an de an apar noi specializari si noi denumiri in piata fortei de munca.
Si inca ceva: de regula, la targuri se organizeaza prezentari ale companiilor. Asadar, daca te atrage gandul sa lucrezi la o anumita firma, poti afla mai multe despre aceasta prin simpla participare la prezentare.
Integral in Evenimentul Zilei