BankNews.ro - The Business Republic

ABN Amro mizeaza in Romania pe canale alternative de distributie
Finante-Banci | Data Publicarii: 21-03-2007

Strategia ABN Amro Bank Romania nu presupune o retea extinsa, ci se bazeaza mai degraba pe vanzarea directa a produselor si pe canalele alternative, precum servicii bancare prin telefon, a declarat, miercuri, presedintele institutiei, Peter Weiss. Banca are o strategie foarte diferita pe piata romaneasca fata de celelalte banci, a spus Weiss. Astfel, ABN Amro Bank mizeaza mai mult pe canalele alternative de distributie - phone banking si call center - decat pe prezenta fizica. Modelul ABN Amro nu se bazeaza pe sucursale, ci mai degraba pe centre regionale, pe vanzarea directa a produselor si pe alte canale de distributie, a declarat Weiss, care a participat, miercuri, la o festivitate de premiere a studentilor Acadiei de Studii Economice care au absolvit un curs sustinut de banca.

Oficialul bancii a precizat ca banca nu are sectoare tinta de dezvoltare. "Vom creste serviciile pentru companii si pentru populatie in paralel, fara a ne concentra asupra unei laturi", a spus Weiss. El a mai precizat ca banca analizeaza in continuu produsele existente pe piata si posibilitatea de a intra pe piete noi, precum cea de administrare a activelor.

Banca s-a extins anul trecut cu sase unitati, iar anul 2007 va aduce o extindere a retelei. Presedintele institutiei bancare a declarat ca numarul unitatilor ce vor fi deschise in acest an va fi aproximativ la fel ca in 2006.

In privinta unei posibile fuziuni a ABN Amro, cea mai mare institutie olandeza, cu Barclays, a treia mare banca din Marea Britanie, presedintele institutiei romanesti a spus ca este greu de spus efectul pe care l-ar avea aceasta fuziune in Romania. "Este dificil de spus cum va afecta afacerile din Romania, insa Barclays nu are prezenta in Romania, asadar nu va trebui sa exista o fuziune sau o integrare a activitatilor", a spus Weiss. Impactul unei fuziuni nu va fi, probabil, unul semnificativ asupra pietei romanesti.

ABN Amro Bank Romania era, la finalul anului trecut, a zecea banca din sistemul bancar romanesc, cu active de aproape 5,27 miliarde lei (1,55 miliarde euro) si o cota de piata de 3,06% dupa acest criteriu.

NewsIn

http://www.banknews.ro/stire/9711