Municipalitatea are proiecte de dezvoltare a infrastructurii in valoare de 3,8 miliarde de euro, aceasta fiind prioritatea pentru a transforma Bucurestiul care astazi arata ca o casa veche, a declarat marti, la un seminar pe probleme economice primarul general al Capitalei, Adriean Videanu.
Potrivit edilului sef, cea mai mare problema a Bucurestiului este cea legata de trafic, asociata lipsei locurilor de parcare si a spatiilor verzi. Pentru ca aceste probleme sa fie rezolvate, municipalitatea isi propune sa incheie parteneriate public-private.
"Cred cu tarie in parteneriatul dintre municipalitate si sectorul privat, municipalitatea avand rolul de investitor in infrastructura, iar sectorul privat trebuie sa dezvolte orasul din punct de vedere imobiliar si al serviciilor", a spus Videanu.
In ceea ce priveste locurile de parcare din Capitala, primarul general a explicat ca, in zona centrala, in inelul principal, exista doar 1.200 de locuri de parcare, fata de un necesar de 32.000. Pentru a reduce deficitul, Primaria Generala a identificat 20 de spatii pentru construirea a 17.000 de locuri de parcare, printre locatii numarandu-se Piata Universitatii, Piata Presei Libere, Piata Romana, Piata Revolutiei.
Adriean Videanu a mai aratat ca, in maximum doua saptamani, cele 20 de locatii vor fi scoase la licitatie in doua pachete. "Am adoptat modelul de la Viena sau Paris, unde exista cate doi operatori, deoarece este riscant sa existe un singur pachet pentru un singur investitor, dar si sa fie cate un operator pentru fiecare locatie", a aratat Videanu.
Potrivit acestuia, parcarile care vor fi construite prin parteneriate public-private vor costa 500-600 de milioane de euro, banii vor fi asigurati de investitorii privati si vor rezolva una dintre problemele acute ale Bucurestiului.
De asemenea, tot pentru imbunatatirea traficului din Capitala, Municipalitatea va implementa si proiectul de management al traficului, care prevede ca cele 100 semafoare din inelul pricipal sa fie corelate.
NewsIn