Spatiile comerciale stradale amplasate in zone ultracentrale si centrale sunt, in prezent, cele mai solicitate si sunt inchiriate in special de banci, operatori de jocuri electronice si restaurante fast-food, au declarat reprezentantii companiei CB Richard Ellis (CBRE).
Consultantii CBRE estimeaza ca, datorita numarului foarte mare de proiecte rezidentiale anuntate in toate zonele orasului, dar si cresterii cererii, in 2007, vor fi finalizate si alte spatii comerciale de mici dimensiuni (pana la 2.500 mp) ce vor oferi o gama larga de servicii si facilitati, destinate in principal acoperirii necesitatilor rezidentilor. Reprezentantii de la Ricahrd Ellis mai spun ca, in zonele ultracentrale si centrale, cele mai multe spatiile comerciale stradale sunt deja inchiraite pe perioade mai lungi de timp de catre banci, operatori de jocuri electronice si restaurante fast-food.
La randul lui, analistul Artur Silvestri este de parere ca spatiile comerciale stradale sunt intre cele mai cautate in Bucuresti, dar si in alte orase mari. Analistul sustine ca aceasta categorie de spatii comerciale este extrem de larga si cuprinde o gama extinsa ce pune la un loc de la "minimarket", bar, agentie de turism, casa de schimb valutar si pana la agentii de asigurari si chiar, uneori, magazine sau cafenele si cofetarii. In opinia lui Silvestri, ofertele sunt destul de rare fata de cererea constant ridicata, iar piata ar avea nevoie de macar un numar dublu de asemenea unitati ca sa se mai tempereze.
Preturile pentru inchiriere sunt suficient de ridicate, uneori ajungand pana catre 60-80 euro/mp/lunar, pentru ca, de regula, aceste spatii comerciale se inchiriaza, ci nu nu se vand, fiindca sunt o sursa constanta de venit pentru proprietar, potrivit lui Silvestri. "Cu toate acestea, chiriile raman relativ mici, datorita suprafetelor reduse si ratei de profit (deci, de amortizare a platilor lunare) foarte convenabile", a declarat Silvestri, care mai considera ca acesta este cel mai dinamic segment de piata imobiliara comerciala si, probabil, asa va ramane si in urmatorii ani.
Oferta de spatii comerciale din capitala cuprinde, in prezent, aproximativ 200.000 mp de spatii de comert stradal, 175.000 mp de malluri, 160.000 mp de hypermarketuri, 130.000 mp de galerii comerciale, 85.000 mp de centre comerciale, 80.000 mp de bricolaj, 75.000 mp de Cash&Carry, 60.000 mp de magazine universale, si cate 15.000 mp pentru supermarketuri si magazine de reduceri. Stocul de spatii comerciale va fi completat, pana la sfarsitul anului 2007, cu inca 150.000 mp, arata un raport al companiei CB Richard Ellis.
NewsIn