In urma cu 15 ani, in Romania aproape nimeni nu stia ce inseamna. Astazi, patronii pun din ce in ce mai mare pret pe ele. Departamentele de marketing, relatii publice si consultanta in afaceri cresc profiturile firmelor si cu 80% intr-o luna, noteaza Cronica Romana. Iar angajatii care pot ajunge la astfel de performante sunt platiti pe masura. Patronii recunosc ca un angajat bun care se pricepe la marketing, PR sau consultanta poate schimba soarta afacerii lor.
"Din momentul in care aduci un om, vanzarile ti-au crescut cu 50% si profitul cu 80%. Este foarte probabil sa se intample mai des in Romania, unde boom-ul economic este foarte mare", a declarat Irina Ionescu, consultant in afaceri. Angajatorii apreciaza oamenii de marketing ale caror strategii aduc pe langa profit si o pozitionare buna a companiei pe piata de profil. "Departamentul de marketing si PR sunt foarte importante, petru ca ele creeaza imaginea companiei noastre in afara si aceasta imagine este cea care ii determina pe oameni sa castige increderea", a declarat Dragos Anastasiu, directorul general al unei companii de transport si turism.
Studiile de specialitate arata ca o contributie importanta in dezvoltarea unei companii o au si departamentele de relatii publice. Anul trecut, bugetul mediu alocat de firmele romanesti pentru serviciile de PR a fost de aproximativ 70 de mii de euro. "Consultantul de relatii publice este cel care contribuie la cresterea reputatiei si notorietatii unei companii.
Prin viziune, prin abordare strategica si prin creativitate, ne ajutam clientii sa isi atinga obiectivele business", a declarat Iulia Tanase, consultant relatii publice. Munca celor care lucreaza in aceste domenii este rasplatita pe masura rezultatelor. De exemplu, un director de marketing a castigat in medie, anul trecut, 250.000 de lei, iar un consultat in afaceri si relatii publice, 100.000 de lei.
Cronica Romana