Aeroporturile Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu (Baneasa) ar putea fuziona, rezultand astfel Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, care ar urma sa fie privatizata si listata la bursa, potrivit unui proiect de fuziune a celor doua aeroporturi, publicat, vineri in Monitorul Oficial. "Se constituie, astfel, un pachet de actiuni deosebit de profitabil in vederea privatizarii. (...) Listarea la bursa a unei parti din actiunile noii societati va constitui un eveniment important pe piata bursiera", se arata in Monitorul Oficial.
Prognozele pozitive privind evolutia traficului aerian, coroborate cu restrictiile de trafic, care vor deveni obligatorii pentru aeroportul Aurel Vlaicu din considerente de protectie a mediului, din cauza apropierii de zonele locuite, conduc la necesitatea stringenta de coordonare operationala intre cele doua aeroporturi, spun reprezentantii Ministerului Transporturilor in ceea ce priveste fundamentarea fuziunii.
Potrivit acestora, fuziunea dintre cele doua autogari vor determina performante de ordin economic, dar si in domeniul protectiei mediului si al responsabilitatii sociale.
Astfel, se urmareste crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri pe an, in conditiile in care aeroportul Heathrow din Londra are o suprafata de 1.227 hectare si 67,9 milioane de pasageri pe an.
Mai mult, reprezentantii ministerului considera ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca.
Totodata, distanta mica dintre cele doua aeronave, de aproximativ opt kilometri, este o noua coordonata in favoarea initiatorilor proiectului.
Pachetul majoritar, respectiv 80% din actiuni, al aeroporturilor Henri Coanda si Aurel Vlaicu este detinut de statul roman, prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in timp ce Fondul Propietatea detine un pachet de 20%.
NewsIn