BankNews.ro - The Business Republic

Discutiile pe mobil se muta pe terenul Web 2.0
IT&C | Data Publicarii: 27-02-2007

Cererea pentru o mai buna navigare pe net de pe mobil este in crestere, dar exista cereri si pentru Web 2.0, explica specialistii industriei din telefonia mobila, consultati de BBC online. In timp ce blogging-ul pe mobil este astazi inca un sport minoritar, explozia de camere digitale si videotelefoane ne permit sa incarcam poze si videoclipuri pe orice pagina personala, noteaza Wall-Street. De exemplu, acest lucru este deja extrem de popular pe siteul de interactiune sociala Cyworld din Coreea de Sud.

Nebunia retelelor de interactiune sociala i-a determinat pe fabricantii de telefoane mobile, operatorii de retele si companiile mari de internet sa anunte diferite conexiuni care sa le permita utilizatorilor sa aiba acces la continutul personal.

De exemplu, serviciul Yahoo incorporeaza accesul direct la siteul de tip foto-sharing Flickr, in timp ce Vodafone are parteneriate cu MySpace si YouTube.

Newbay este o companie care furnizeaza retelelor de telefonie mobila servere si suport pentru incarcarea foto si video. Reprezentantii companiei au constatat ca traficul mobil s-a triplat in ultimul an.

"Bloggingul de pe internet e diferit de bloggingul de pe mobil", a declarat directorul executiv al Newbay. "Astfel, utilizatorul de pe mobil este mai deschis sa fotografieze sau sa filmeze pentru ca are in mana un videotelefon, in timp ce bloggerul de pe internet este orientat sa scrie pentru ca are in mana o tastatura."

Web 2.0, modelul online bazat pe interactiunea in spatiul virtual a utilizatorilor care isi creeaza propriul continut, a atras astfel greii IT-ului mondial.

Web 2.0 marcheaza una dintre cele mai importante schimbari ale modalitatii de utilizare a Internetului. Daca inainte Internetul era un mediu static in care utilitzatorii navigau si descarcau diverse forme de continut, odata cu aparitia conceptului web 2.0 focusul s-a mutat pe postarea pe diverse site-uri a continutului realizat de utilizatori, fie ca este vorba de clipuri video postate pe YouTube, contributii ale utilizatorilor la enciclopedia Wikipedia, sau alte forme de "upload" pe multitudinea de site-uri care ofera aceasta posibilitate.

Utilizatorul de Internet nu mai este un simplu consumator, el are posibilitatea sa contribuie la dezvoltarea acestui mediu, poate incarca diverse forme de continut si poate comunica intr-un mod mult mai eficient prin intermediul blogurilor.

Wall-Street.ro

http://www.banknews.ro/stire/9221