Succesul unei afaceri depinde in mare masura de abilitatea managerilor de a-si convinge potentialii clienti ca firma ce sta sa se nasca este credibila, potrivit unui nou studiu. In incercarea de a explica de ce unele organizatii reusesc iar altele dau faliment, Erno Tornikoski de la Universitatea de Stiinte Aplicate, si Scott Newbert de la Colegiul de Comert si Finante al Universitatii Villanova, au analizat date colectate intr-un tabel de studii al dinamicii antreprenoriale (PSED). Acesta este un studiu extins pe trei ani care a identificat si a analizat activitatea a 830 de americani implicati in derularea unor afaceri.
Aproximativ jumatate din participantii la studiu, in cele din urma au pus pe roate o afacere de succes, generatoare de profit si de locuri de munca. Studiul a descoperit ca o serie de caracteristici personale ale antreprenorilor, precum nivelul educatiei, au putin de-a face cu succesul demersului lor. Mai degraba, calitatea necesara unei afaceri de succes este abilitatea de a face organizatia sa para legitima.
"Oamenii sunt mai dispusi sa cumpere produse, sa lucreze sau sa dea bani pentru enitati comerciale credibile, pe care ei le percep ca operationale. Organizatiile care isi fac operatiunile sa para mai credibile decat pot fi in realitate sunt mai capabile sa castige clienti si sa recruteze angajati", spune Newberg.
In timp ce educatia si expereinta anterioara a fiecarui antreprenor sustine intr-o mai mica masura succesul final al intreprinderii, experienta colectiva a celor care o initiaza, precum angajatii, consultantii sau finantatorii, dau o mai mare sansa de reusita.
"Este un avantaj sa ai o echipa cu o experinta multidimensonala cand incepi o afacare. Chiar cei care au derulat o afacere de succes in trecut, pot fi victimile unui faliment, pentru ca ei sunt limitati de o singura expereinta. O mai mare diversitate a informatiilor despre ce pare sa mearga si ce nu, este extrem de folositoare", mai spune Newberg.
Integral in Banii Nostri