BankNews.ro - The Business Republic

Cum sa-ti pui mai bine in evidenta calitatile profesionale
HR/Cariere | Data Publicarii: 23-02-2007

Chiar daca nu toti ajungem manageri in companiile in care lucram, putem sa fim managerii propriei noastre vieti profesionale, noteaza Adevarul. Putem invata sa ne evidentiem pe piata, sa ne vindem mai bine, sa ne gestionam eficient propriile resursele sau sa ne motivam mai eficient. Un exercitiu de cateva zile in rol de manager ne poate ajuta cel putin sa-l intelegem mai bine pe seful nostru, chiar daca decidem sa ramanem in continuare simplu angajat.

Competitia dura de pe piata muncii obliga angajatii sa-si rafineze strategiile de abordare, pentru cautarea si evidentierea valorii personale. Din punct de vedere al corporatiilor, salariatii trebuie sa aiba o eficienta maxima: sa produca cat mai mult cu un salariu cat mai mic. Din punct de vedere al angajatului, eficienta inseamna recompensa cat mai mare contra unui efort cat mai mic posibil. "Salariatul munceste cat sa nu fie dat afara si este platit cat sa nu plece", sintetizeaza situatia o expresie cunoscuta.

Daca firmele sunt dispuse sa cheltuiasca bugete importante pentru a perfectiona aptitudinile profesionale ale angajatilor - cursuri de vanzari, marketing, management, negociere -, in dezvoltarea individuala a angajatului nu poate investi decat el insusi. In urma unui curs de management al vietii profesionale angajatul poate decide ca locul lui nu e in acea companie, ca nu il pasioneaza ceea ce face, ca are nevoie de un salariu mai mare sau, pur si simplu, ca vrea sa conduca propria firma. Posibil concurenta! Pentru un angajator, investitia intr-un asemenea curs se poate dovedi riscanta.

Individul, privit ca o companie de succes

Professional Life Management este un concept de cursuri in care individul este privit ca o companie. "Vrei, nu vrei, 24 de ore/zi esti propriul tau manager, iar produsul esti chiar tu insuti", sintetizeaza Catalin Chites, partener Qipa Consulting, societate de consultanta in domeniul resurselor umane care a dezvoltat acest concept. Similar strategiilor unei companii, individul isi defineste produsul pe piata, cauta sa-l individualizeze si sa-l vanda, face studii de piata si incearca sa-si utilizeze resursele cu eficienta maxima.

Integral in Adevarul

http://www.banknews.ro/stire/9154