Banca Transilvania raporteaza rezultate financiare pozitive la data de 31 martie 2022. În vreme ce numărul de clienți a continuat pe panta ascendentă și operațiunile băncii au crescut semnificativ. Astfel, la finele primului trimestru al acestui an, Banca Transilvania avea 36 milioane de clienți din care 3,3 milioane persoane fizice. Operațiunile au crescut de asemenea, numărul tranzacțiilor clienților prin toate canalele BT fiind cu 35% mai mare raportat la perioada similară a anului trecut.
De asemenea, în primele 3 luni ale anului au fost acordate nu mai puțin de 63.000 de noi credite în valoare de 6357 de milioane de lei, cu 61% mai mult decât în primul trimestru al anului 2021.
La finele primului trimestru al anului, activele Băncii Transilvania au ajuns la 128,3 miliarde de lei, creditele nete crescând până la un total de 58,6 miliarde de lei. În creștere au fost și depozitele clienților, care au ajuns la 31 martie la 107,42 miliarde de lei, dintre care 71,77 miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 35,65 miliarde de lei, depozite ale companiilor. Raportul credite/depozite este în prezent de 58,4%.
Profitul net consolidat al Grupului BT a ajuns la 400,33 milioane de lei, din care băncii îi revin 307,52 milioane de lei. De asemenea, eficiența operațională a instituției financiare a atins nivelul de 50,64% în vreme ce veniturile nete din taxe și comisioane a crescut cu 21%. Și veniturile din dobânzi ale băncii au crescut cu 22% față de primul trimestru al anului trecut.
„România a început anul plin de incertitudini și mai provocator ca oricând. 2022 a venit cu turbulențe macroeconomice, cu o situație geopolitică regională complicată, creșteri de prețuri și probleme logistice. În acest context, Banca Transilvania a dovedit că poate susține, indiferent de context, planurile clienților săi, atât prin finanțări care au crescut, cât și prin investiții în tehnologie. Activitatea și veniturile băncii sunt peste estimări și peste buget, iar rezultatul net este în linie cu bugetul. Ne bucură că românii și-au continuat planurile, iar BT a crescut susținut creditarea și operațiunile,” a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Nu în ultimul rând, continuă și procesul de digitalizare al Băncii Transilvania. Banca are în prezent aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați dintre care 2 milioane folosesc aplicația BT Pay. Mai mult, fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital înrolat în BT Pay. Tot în acest an a fost lansată și o nouă funcționalitate a BT Play, și anume, overdraft 100% online.
De asemenea, instituția financiar-bancară a lansat și BTPOS App, o aplicație destinată antreprenorilor care transformă dispozitivul cu sistem de operare Android al oricărui comerciant într-un sistem POS care acceptă plăți contactless cu cardul, telefonul sau alte accesorii de plată. În prezent, 43.000 de firme au peste 80.000 de POS-uri BT.
http://www.banknews.ro/stire/89178_banca_transilvania_rezultate_financiare_pe_primele_3_luni_ale_anului.html
|