In momentul in care doriti sa cumparati o franciza, este bine sa cunoasteti pe acel segment de activitate atit oferta romaneasca, cit si cea internationala. Potrivit unui raport al firmei ThinkBig Franchise Consultants, in piata exista mai multe francize in domeniul cafenelelor sau al pizzeriei care aduc in general aceleasi venituri francizatului. Drept urmare, este indicat sa urmariti ca investitia globala pe care o faceti sa fie cit mai mica, noteaza Cotidianul.
Situatia la cafenele
Spre exemplu, AirBorne Cafe este un concept romanesc de cafenea ce ilustreaza un aeroport in plina activitate. Tematica dinamica este asigurata de elementele de design si de ambientul care atrage clienti in special tineri. Acest concept este implementabil oriunde, investitorul poate gasi clienti in centre comerciale, locatii stradale linga universitati, centre de afaceri etc. Dar la AirBorne este o taxa de franciza de 5.000 de euro si o redeventa de 10% din cifra de afaceri. Investitia globala in acest caz este de 25-40.000 de euro, iar suprafata medie a cafenelei este de 100 mp.
Daca nu doriti AirBorne Cafe, puteti apela la o franciza straina, si anume Gloria Jean's din SUA. Aceasta cafenea ofera clientilor sai o gama foarte diversificata de produse (aproximativ 60), de la varietatile de cafea si bauturi pe baza de espresso la ceaiuri, cacao, bauturi speciale pentru sarbatori, cit si pachete cadou ce contin diverse sortimente de cafea.
In acest moment, in Romania sint deschise sase cafenele Gloria Jean's (patru in Bucuresti, una in Constanta si una in Timisoara), locatiile vizate pentru viitoarele francize fiind orasele mari sau medii, mall-uri sau locatii stradale. Pentru a putea deschide o cafenea Gloria Jean's, francizorul solicita francizatului respectarea urmatoarelor conditii: platirea unei taxe de franciza de 25.000 de euro, achitarea redeventelor lunare de 6% din vinzari si 2% din taxa de marketing, investitia globala ridicindu-se la aproximativ 100.000 de euro. Suprafata medie a unei cafenele Gloria Jean's este de 100 mp.
Situatia la pizzerii
Vom incerca sa vedem si care este situatia la pizzerii. Luam in calcul una din Romania si alta de afara. Spre exemplu, Bella Italia. Este prima franciza romaneasca pentru un restaurant de fast-food. Conditiile pentru intrarea in franciza sint: utilizarea marcii comune "Pizzeria Bella Italia", prezentarea uniforma a spatiilor de deservire, transferul de know-how, asistenta continua de specialitate. Taxa de franciza este de 7.000 de euro si se percep si redevente de 2% din cifra de afaceri. Investitia globala este de 70.000 de euro, iar suprafata medie a locatiei este de 150 mp.
Cit ne costa franciza de afara
Daca nu vrem o franciza din tara, pe acelasi segment putem apela la Pizza Nova, care este marca unei bine cunoscute retele de pizzerii din Toronto, Canada. In 2003, Pizza Nova a venit si in Romania prin deschiderea primei locatii in galeria Carrefour Orhideea. Planurile de dezvoltare a Pizza Nova in tara implica deschiderea de noi unitati in sistem de franciza impreuna cu parteneri seriosi atit in locatii din Bucuresti, cit si in orasele mari din tara. Taxa de franciza in acest caz este de 15.000-30.000 de euro. Se percep redevente de 8% din cifra de afaceri. Investitia globala ajunge la 70-90.000 de euro, iar suprafata medie a pizzeriei este de 150 mp.
Cotidianul