Normele europene foarte stricte in ceea ce priveste, ecologizarea si certificarea ISO vor face ca foarte multe dintre service-urile ce impanzesc, in prezent Bucurestiul sa dispara. "Cred ca, in conditiile aplicarii noilor norme cel putin 50% dintre service-uri vor disparea. Nu vom mai vedea acele service-uri din curtile unora unde lucreaza impreuna tatal si fiul", spune directorul general al Romprim SRL societate ce opereaza doua service-uri.
Acesta poate fi un lucru bun, explica directorul Romprim, din punctul de vedere al posesorilor de autoturisme, pentru ca serice-urile vor fi nevoite sa investeasca in tehnologizare si sa sporeasca calitatea serviciilor oferite. In unele cazuri cheltuielile necesare pentru conditiile de mediu pot ajunge pana la 20% din cifra de afaceri. "Se va urmari cu rigurozitate maxima indeplinirea tuturor conditiilor de mediu cerute de UE si aici ma refer la reciclarea materialelor dintr-un service ca anvelope, uleiuri, vopseluri ceea ce se traduce printr-o cheltuiala suplimentara de 15-20% din cifra de afaceri", a declarat Parvu Gabriel, directorul general Auto Center.
Potrvit acestuia foarte multe service-uri auto vor disparea pentru, ca pur si simplu, nu vor avea resursele necesare de a efectua toate aceste investitii. "Noi avem in plan investitii de sute de mii de euro, in etape, pentru a atinge aceste cerinte", mai spune Parvu. Costurile ridicate ale ecologizarii sunt exemplificate de seful de service de la o unitate a Automecanica, Niculae Anghel care ne-a declarat ca, doar un separator de reziduuri costa 4.000 - 5.000 de euro, iar intr-un service mare este nevoie de trei de astfel de separatoare.
Acesta a mai adaugat ca unitatea pe care o conduce intentioneaza sa investeasca mai multe zeci de mii de euro pentru a atinge toate normele care sa-i permita functionarea reprezentand pana la 15% din cifra de afaceri anuala. Un alt cost semnificativ il va reprezenta certificarea ISO a service-urilor care, in cazul in care nu va fi facuta pana la sfarsitul acestui an cu 5.000 de euro la anul realizarea acesteia va costa in jurul a 15.000 de euro.
Pe de alta parte patronii de unitati care deja au realizat toate aceste investitii in aparatura de ultima generatie si in ecologizare vor beneficia de avantaje comparative, in perioada de dupa 1 ianuarie. "Eu detin tehnologie de ultima ora conform tuturor normelor cerute de UE, in care am bagat 1,5 miliarde lei si am si toate certificarile necesare. In felul acesta mie imi va merge bine, de la anul, mai ales ca vor veni destui functionari europeni, carora sa le repar masinile", ne spune directorul Romprim.
Curierul National