Cota de profitabilitate a dealerilor auto din Romania este cuprinsa, in medie, intre 4% si 4,5% din cifra de afaceri, fata de 1-1,5% la firmele similare din vestul Europei, a declarat directorul general al Porsche Romania, Brent Valmar. "Nivelul profitabilitatii este mai ridicat in Romania pentru ca este nevoie de sustinerea unui program investitional mai mare decat in tarile occidentale. In vestul Europei piata este saturata, presiunea pe pretul masinii este puternica, iar costurile sunt mai mari decat in Romania", a aratat Valmar, care ocupa si functia de presedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Spre deosebire de piata romaneasca, unde cea mai mare parte a veniturilor dealerilor auto este asigurata de vanzarea de masini noi, in Occident, unde piata este saturata, cota majoritara revine serviciilor post-vanzare, potrivit lui Valmar. Activitatea de service acopera in Romania circa 30% din totalul cifrei de afaceri a dealerilor, in vreme ce in tarile din vestul Europei, proportia este inversata.
Romania Libera