In primele 10 luni ale acestui an, prin magazinele virtuale din Romania au fost derulate peste 69.000 de tranzactii, in valoare totala de 5,8 milioane de euro, reiese dintr-un studiu privind piata autohtona a comertului electronic, realizat la cererea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Potrivit unui comunicat al MTCI, studiul a analizat aproximativ 1.500 de site-uri, dintre care 620 de site-uri din sectorul turism, restul apartinand altor sectoare de activitate, precum IT&C, articole pentru copii, imbracaminte, accesorii auto, arta, farmaceutice, bijuterii, articole sportive, muzica si carte, asigurari si servicii financiare.
Initiativa MCTI are ca scop evaluarea pietei de comert electronic din Romania si sprijinirea tuturor celor care doresc sa dezvolte proiecte in sectoare de activitate precum guvern, banci, asociatii profesionale si patronate sau intreprinzatori.
Studiul arata ca din cele 1.500 de magazine virtuale monitorizate, doar 84 permit plata on-line prin card bancar utilizand 3D Secure, cel mai ridicat standard actual in materie de securitate a tranzactiilor pe Internet.
Desi piata cumparaturilor on-line este la inceput de drum, ministrul Zsolt Nagy a subliniat ca romanii trebuie sa inteleaga ca "nu exista riscuri suplimentare in tranzactionarea pe Internet fata de tranzactionarea in magazinele traditionale, intrucat sunt utilizate standarde de securitate, identice cu cele utilizate la nivel international, al caror scop este chiar prevenirea fraudei on-line".
Pe de alta parte, studiul arata ca volumul tranzactiilor realizate pe internet este cu mult mai mare, intrucat comertul se face si utilizand alt standard de securitate decat cel propus de Visa si MasterCard prin 3D Secure.
Potrivit datelor furnizate de RNC (Romanian National Computer Network), dintre site-urile active, peste o mie sunt inregistrate pe zona de comert electronic. In perioada noiembrie 2005 - noiembrie 2006, s-a inregistrat o medie a lansarilor de un magazin virtual la doua zile.
Banii Nostri