BankNews.ro - The Business Republic

Casele de comenzi scot profit din lipsa de timp a romanilor
| Data Publicarii: 12-12-2006

"Te-ai gandit vreodata ca printr-un simplu apel telefonic poti sa-ti comanzi o rola de cascaval, 5 kilograme de carne si 10 oua?", te intreaba Adevarul. Intr-o ora vine un agent la usa ta si iti aduce aceste produse la preturi de supermarket, fara sa iti perceapa vreun comision de livrare. Internetul este plin de ofertele caselor de comenzi care exploateaza la maximum lipsa de timp a romanilor. Afacerea merge din plin mai ales in perioada Sarbatorilor, cand multi prefera sa se aprovizioneze online decat sa impinga ore in sir carucioare prin hipermarketuri. Persoanele fizice care isi fac cumparaturile online sau prin telefon sunt doar o parte a  businessului caselor de comenzi.

Profitabilitatea este data mai ales de comenzile companiilor. Firmele de soft, casele de avocatura sau bancile isi cumpara hartia de imprimanta si tipizatele de la casele de comenzi. Companiile mari, mai ales multinationalele, ofera angajatilor sucuri, apa si cafea tot prin casele de comenzi. Mai nou, si institutii ale statului, cum ar fi anumite ministere, penitenciare, sau agentii guvernamentale se aprovizioneaza in acelasi mod. Businessul este extrem de profitabil, pentru ca cererea creste de la an la an, iar cele cateva zeci de case de comenzi de pe piata nu sunt suficiente. Principalii jucatori de pe piata spun ca cererea creste mai ales in perioada sarbatorilor, cand cifra de afaceri se poate dubla.

De unde vine profitul?

Adaosul comercial pe care il practica o casa de comenzi trebuie sa fie mic. Aproximativ 5-10% pentru persoanele fizice, iar la comenzile mai mari facute de firme sau institutii acesta poate fi si mai scazut. Produsele se achizitioneaza de la hipermarketuri, producatori sau importatori. Majoritatea firmelor nu le depoziteaza, ci le distribuie direct la beneficiar, pentru ca nu cumpara marfa decat dupa ce au primit comanda de la beneficiar.

"Cine are adaos mic are si comenzi multe", spune Marian Ivan, directorul firmei Clever. Casa de comenzi a lui Ivan a inceput cu o investitie de aproximativ 8.000 de euro. "Am avut nevoie de o masina, de un sofer, un manipulant si un birou dotat cu un computer si un telefon. Este suficient sa ai o prima comanda mai mare, spune el, ca sa incepi sa castigi", spune Ivan. El si-a recuperat investitia in doi ani, dar considera ca trebuie sa ai rabdare pentru a razbi: "Aceasta afacere nu devine profitabila decat daca te multumesti cu putin, sa pui ban pe ban, pentru ca, daca vrei sa te imbogatesti repede, vei da faliment".

Varietatea produselor atrage companiile mari

"De ce sa lucrezi cu 10 furnizori diferiti pentru toata gama de produse de care ai nevoie, cand poti semna un contract cu o casa de comenzi, care vine cu preturi competitive pentru fiecare produs in parte"?, se intreaba Adriana Birlica, directorul casei de comenzi Soromi.

Citeste tot articolul in Adevarul

http://www.banknews.ro/stire/7686