Directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, nu este pregatit sa renunte la tehnologia diesel, desi admite ca noile standarde de emisii poluante introduse dupa scandalul emisiilor (Dieselgate) sunt un avantaj pentru alianta, care a pariat pe vehiculele electrice, transmite AP.
Într-un interviu acordat Associated Press la Salonul Auto de la Paris, Ghosn a afirmat: "Fără nicio îndoială, vom continua să dezvoltăm vehicule diesel, mai ales SUV-uri și alte modele premium".
De asemenea, Renault investește de mulți ani în vehiculele electrice, iar Carlos Ghosn a declarat: "Orice reglementări în favoarea mașinilor electrice reprezintă o veste bună pentru noi".
Producătorul auto francez a prezentat la Salonul Auto de la Paris modelul electric Renault Zoe, care va avea o autonomie de 400 de kilometri, la o singură reîncărcare, comparativ cu 240 de kilometri în prezent.
Astfel, Renault Zoe va depăși Model 3 de la Tesla, care va avea o autonomie de 345 de kilometri, pe fondul eforturilor companiilor auto de a îmbunătăți capacitatea vehiculelor electrice și a profita de majorarea cererii pe acest segment.
Noul Renault Zoe va costa 23.600 de euro (26.500 dolari) în Franța, iar de succesul acestui model depind în mare măsură eforturile directorului general Carlos Ghosn de a se axa pe îmbunătățirea performanțelor vehiculelor electrice.
După scandalul emisiilor, de la Volkswagen, care a determinat autoritățile europene să introducă reglementări mai dure privind emisiile poluante, producătorii auto au dezvoltat din ce în ce mai multe modele electrice. Avantajul motoarelor diesel va continua să se reducă pe măsură ce normele de poluare vor deveni mai dure, iar automobilele electrice și cele hibride devin mai ieftine și mai puternice, avertizează analiștii.
Și firma de consultanță AlixPartners estimează că vânzările de automobile diesel în Europa vor scădea de la 52% din piață în prezent până la 9% în 2030, iar tendința de declin se va accelera după 2020.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, iar Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.
Sursa: Agerpress
http://www.banknews.ro/stire/75912_seful_renault-nissan_tehnologia_diesel_nu_a_murit_inca.html