Ochii vad, inima cere - specialistii in marketing se folosesc din plin de aceasta slabiciune pentru a creste vanzarile magazinelor. Ca sa nu aruncati banii pe produse pe care le-ati putea gasi si la preturi mai reduse, avem un prim sfat: uitati-va in raftul de sus si in cel de jos. Motivul este pe cat de simplu, pe atat de eficient - pe raftul de la nivelul ochilor se gaseste marfa cea mai scumpa. Desi marfa asezata la raft este un amanunt fara importanta pentru cumparatori, acelasi lucru se transforma in arta pentru comercianti.
De exemplu, putini dintre clienti stiu ca fiecare raft are pretul sau, iar producatorii platesc in plus pentru un loc bun pentru marfa lor. Sunt si alte metode ca un produs sa ajunga in cosul clientilor. Comerciantii au invatat sa exploateze la maxim simturile cumparatorilor. Din gust, miros, vaz ies bani pe banda rulanta. Asa se explica si previziunile analistilor: ei spun ca, peste 4 ani, incasarile marilor magazine ar putea ajunge la 100 miliarde de euro.
Antena 3