Extinderea agresiva din ultimul an a lanturilor de magazine moderne - hipermarketuri, supermarketuri, magazine cash and carry - a sufocat capacitatile de productie ale fabricilor de alimente, astfel incat in unele hipermarketuri clientii au vazut afisul: "Acest produs lipseste din cauza furnizorilor care nu au asigurat vanzarile necesare" pe rafturi de margarina sau lactate. Retelele de magazine din comertul modern si-au extins suprafata de vanzare cu peste 40%, echivalentul a aproximativ 220.000 de metri patrati, in ultimul an. In acelasi timp, productia romaneasca de alimente a crescut cu 18% (in perioada septembrie 2005-septembrie 2006), arata datele Institutului National de Statistica.
"Intampinam probleme in aprovizionarea cu fructe si legume si pasare proaspata de la producatori romani. La fructe si legume, problemele se datoreaza productiei care nu este intensiva, iar la carne de pasare, crizei din perioada gripei aviare", declara Andreea Mihai, directorul de marketing al companiei Carrefour Romania.
Citeste tot articolul in Ziarul Financiar