BankNews.ro - The Business Republic

Investitorii made in Romania se numara pe degete
| Data Publicarii: 20-11-2006

Romania continua sa atraga investitori pe banda rulanta, titreaza Romania Libera. Jumatate din fondurile destinate afacerilor din statele Europei de Sud-Est se regasesc in economia noastra (circa 8 miliarde de euro, suma-record estimata pentru finele anului 2006). Deocamdata, acest flux investitional este unidirectional (preponderent dinspre exterior), intrucat companiile romanesti nu au ajuns inca la maturitatea si dezvoltarea necesare pentru a se extinde si a obtine profit pe pietele regionale si internationale.

In topul investitiilor realizate de comerciantii lumii in afara teritoriilor nationale, romanii s-au plasat pe acelasi loc cu intreprinzatorii din Zimbabwe, dar cu mult in urma ungurilor si chiar dupa cambodgieni. Cei mai puternici investitori originari din Romania sunt la aceasta ora companiile din domeniile IT si petrolier, suficient de flexibile pentru a face fata provocarilor reprezentate de extinderea peste granita a afacerilor. Statul roman nici nu-i sprijina pe acesti investitori, dar nici nu le pune piedici.

Softwin are peste o suta de angajati straini

Compania Softwin este prezenta la ora actuala, prin filiale si puncte de prezentare, in sapte tari - Germania, Spania, Marea Britanie, SUA, Canada, Danemarca si Austria - si are deja peste o suta de angajati straini. "Pana la finele acestui an, compania va acumula investitii de peste 15 milioane de dolari SUA doar in dezvoltarea filialelor, iar o buna parte din acesti bani provine chiar din vanzarile locale", a declarat Cosmin Mares, PR manager la Softwin. El a precizat ca pana in 2010 compania intentioneaza sa-si extinda prezenta mondiala prin investitii de peste 100 de milioane de dolari SUA, atat in deschiderea unor noi filiale externe, cat si in dezvoltarea si extinderea lantului de distributie.

"Peste 40% din aceasta suma va fi investita in marketing (comunicare de brand, PR, research, evenimente, suport parteneri etc.). Dupa succesele inregistrate in tari impor-tante din UE, ne vom focaliza asupra pietei din Statele Unite, cea mai importanta din lume. Europa de Vest reprezinta pentru noi a doua piata ca importanta, vom in-vesti in continuare in cresterea prezentei si a notorietatii. Asia, a treia piata in ordinea focalizarii, este un teritoriu relativ nou pentru noi, in care vom investi in scopul dezvoltarii brandului. In tari precum Thailanda sau Coreea, BitDefender este deja un nume recunoscut, dar Japonia sau China reprezinta noi provocari", a adaugat Mares. Softwin si-a inaugurat prima filiala externa in Germania, in martie 2004. In acelasi an a fost deschisa filiala din Spania, iar in 2005 cea din SUA, astfel incat in prezent compania are filiale in sapte tari, iar in alte 53 de tari produsele sale sunt oferite prin intermediul partenerilor locali.

Proiecte ambitioase

Companiile din grupul GECAD (AXIGEN, GECAD ePayment si GECAD NET) au facut primul pas prin deschiderea unui birou in Olanda, la Amsterdam; urmatorul birou va fi in Statele Unite. Ele investesc in principal in extinderea vizibilitatii lor si a produselor proprii peste granita, dezvoltand parteneriate cu intreprinzatorii locali de pe cele sase continente. Grupul a investit in 2006 circa 800.000 de euro in extinderea la nivel inter--national. "GECAD NET, chiar daca furnizeaza pachetul tehnologic de securitate Sentinet doar in Romania in acest moment, are in plan sa isi extinda prezenta la nivel regional in 2-3 ani maximum. Este extrem de important ca firmele, in general, sa isi adapteze extinderea in functie de obiectivele de business pe care le au. A-ti deschide multe reprezentante in afara tarii nu trebuie sa fie un obiectiv in sine.

Extinderea trebuie sa aduca si valoare. Pe de alta parte, in functie de modelul de business adoptat, investitia in extinderea externa se poate indrepta catre: pregatirea produselor pentru piata internationala, vanzarile online (Internetul practic desfiinteaza granitele si orice investitie pentru extinderea pe piata internationala se reduce automat, prin folosirea vanzarilor online), deschiderea de reprezentante si incheierea de parteneriate de distributie sau strategice", a de-clarat Radu Georgescu, presedintele grupului GECAD.

Citeste tot articolul in Romania Libera

http://www.banknews.ro/stire/7206