BankNews.ro - The Business Republic

Tarom nu stie daca reducerea tarifelor la intern aduce profit
| Data Publicarii: 18-11-2006

Tarom nu stie daca reducerea tarifelor la intern aduce profitTarom sustine ca nu poate face o evaluare a incasarilor pana la finalizarea perioadei pentru care a fost anuntata reducerea de preturi pe cursele interne, desi compania dispune de un sistem informatic performant, noile tarife au fost anuntate, iar numarul biletelor este inregistrat, aflam din Curentul. Operatorul aerian dispune din 6 februarie 2006 de un sistem informatizat (Passenger Revenue System) de contabilitate vanzari si venituri, implementat de compania americana IBM, ce a costat doua milioane de dolari.

"Alaturi de contabilitatea costurilor, noua aplicatie include compania Tarom in clubul companiilor aeriene moderne, simplifica activitatea de contabilitate a veniturilor si vanzarilor ", conform unui comunicat IBM mai vechi. Directorul de operatiuni la sol al operatorului aerian, Doru Columb, spune ca incasarile Tarom, din momentul in care a intrat in vigoare masura si pana in prezent, s-au diminuat dupa reducerea tarifelor cu 50% pentru zborurile interne, la jumatatea lunii octombrie.

Conform Mediafax, Doru Columb ar fi afirmat ca aplicarea reducerii de pret nu se impunea pe unele rute, pentru ca oricum avioanele erau pline. "In orice caz, pe unele rute, cum ar fi Bucuresti - Timisoara sau Bucuresti - Cluj-Napoca, nu se impunea aplicarea acestei masuri, pentru ca oricum aveam avioanele pline", a aratat Columb. Directorul Tarom ar mai fi precizat ca traficul este mai redus pe rutele din estul Romanei, in comparatie cu cele din restul tarii.

Ulterior acestor precizari, care intrau in contradictie cu declaratiile optimiste ale ministrului Radu Berceanu facute la lansarea programului, compania Tarom a remis un comunicat in care precizeaza ca directorul Doru Columb "nu a facut declaratiile aparute", deoarece nu el este persoana care se ocupa de incasarile Companiei Tarom. Comunicatul mai precizeaza: "Ca efect al aplicarii masurii de marketing (...) s-a inregistrat o crestere de pasageri pe toate cursele interne.", fara a ne lamuri daca masura aduce sau nu profit companiei, in conditiile in care Taromul a cheltuit doua milioane de dolari tocmai pentru a avea in timp real astfel de raspunsuri.

Curentul

http://www.banknews.ro/stire/7193