Crema investitorilor imobiliari si a proprietarilor de magazine celebre din lume s-a adunat zilele acestea la Cannes, aflam din Evenimentul Zilei. Este a 12-a editie a MAPIC, un targ cu traditie pentru bransa retailerilor. O buna ocazie a celor doua tabere sa se cunoasca si sa faca afaceri impreuna. MAPIC a adunat la malul Marii Mediterane aproape 9.000 de participanti din toata lumea. Pentru prima data, Romania, Bulgaria si Turcia sunt prezente cu proiecte de dezvoltare imobiliara de anvergura. Fapt ce le face foarte interesante pentru retailerii care descopera abia acum ce se petrece in partea asta a lumii.
"Asta e Romania cu adevarat?"
Sunt 15 participanti din Romania si lumea se calca in picioare sa-i cunoasca. Baneasa Developments isi etaleaza proiectul "Baneasa Shopping City", EMCT a venit cu "Sun City", "Liberty Center", "Colloseum" si "Esplanada". Toti investitorii care construiesc acum in Bucuresti cartiere sau zone comerciale au succes de casa la MAPIC.
"Cred ca am discutat azi cu peste 200 de oameni. Majoritatea intreaba, mirati ca vad asemenea proiecte in Romania: Cum, asta e Romania cu adevaratt", spunea, dupa prima zi de targ, Ali Ergun Ergen, retail development manager la Baneasa Developments. Unii fac propuneri de cumparare a proiectelor in bloc, nu se multumesc doar cu inchirieri de spatii comperciale.
"Rusii vor sa cumpere tot", a constatat cu surprindere Daniel Nistor de la Eurisko, venit la MAPIC sa prezinte mai multe spatii comerciale in malluri din toata tara. Participarea ruseasca este spectaculoasa la MAPIC. Au 73 de standuri, fata de doar 36 in 2005, iar tendinta lor este expansiva, dupa cum au observat si organizatorii targului.
Capitala, in Top 10
Prezenta masiva a esticilor la targ este strict privata, iar Vladimir Perezhogin, reprezentantul unei companii rusesti care prezenta macheta unui centru comercial si de birouri din Moscova, a pus punctul pe i pentru estici: "Primariat Cel mai bun ajutor pe care ni l-ar da ar fi sa nu se amestece, pentru ca altfel numai piedici ne pune".
Intr-un studiu facut de Cushman&Wakefield, o companie de consultanta imobiliara, este subliniata intentia de expansiune a retailerilor in statele estice. Tara cea mai dorita de comerciantii mondiali este Rusia, cu 19,6%, in timp ce in Bulgaria vor sa se extinda 9,1% dintre retaileri, iar in Romania - 8,3%. In topul celor 20 de orase in care retailerii planuiesc sa-si deschida magazine in urmatorii cinci ani, Bucurestiul este pe locul 9, dupa Moscova, Praga, St. Petersburg, Bratislava, Budapesta, Ljubljana, Talinn si Sofia. Acelasi top, facut in 2005, plasa Bucurestiul pe locul 3.
In urma participarii la MAPIC, e posibil sa vedem, in urmatorii ani, in mallurile din Capitala, nume de referinta in comertul mondial, care pana azi au fost reticente sa intre pe piata romaneasca.
Oferta
Cu ce se lauda romanii la Cannes
Baneasa Shopping City - dezvoltare integrata de 221 hectare, in sectorul 1. Executie - noiembrie 2007; Colloseum Center - va fi dezvoltat de compania MIVAN, in Chitila. Finalizare - 2008; Liberty Center - in locul fostului "circ al foamei" din Calea Rahova; Sun City - amplasat in Piata Sudului este un proiect al Euro Mediteranee Consulting. Finalizare - 2008.
Top
Orase preferate de investitorii straini
1. Moscova
2. Praga
3. St. Petersburg
4. Bratislava
5. Budapesta
6. Ljubljana
7. Talinn
8. Sofia
9. Bucuresti
10. Split
11. Riga
12. Varsovia
13. Kiev
14. Dublin
15. Geneva
16. La Valetta
17. Zagreb
18. Copenhaga
19. Vilnius
20. Munchen
Evenimentul Zilei