"Haina" de banca elitista va fi dezbracata de ING Bank Romania, iar in acest scop vor fi cheltuite cateva milioane de euro pentru impunerea imaginii de banca "mai populara", afirma directorul general al institutiei de credit, Misu Negritoiu. In urma cu cativa ani nu paseai intr-o unitate ING Bank decat daca aveai de depus cateva mii de dolari sau daca reprezentai o firma cu cifra de afaceri anuala de milioane de dolari. Iar aceasta conditie era numai ca firma respectiva sa poata avea cont la ING. Acum, banca a deschis multe unitati destinate clientilor persoane fizice, se adreseaza IMM-urilor si isi propune sa devina "mai populara", aflam din Evenimentul Zilei.
Banca a inceput recent sa dezvolte serviciile adresate IMM-urilor, iar ieri a anuntat intrarea pe piata a diviziei ING Commercial Finance, care ofera pe langa finantare si servicii de gestionare a portofoliului de creante, colectarea creantelor si protectie impotriva riscului de neplata a facturilor emise de firme clientilor.
EVZ: Romania este una dintre tarile care reprezinta o tinta prioritara pe credite ipotecare, potrivit raportului anual publicat de grup. Intentionati sa faceti creditele ipotecare mai accesibile pentru un numar mai mare de clienti?
Misu Negritoiu: Banca e organizata pe doua activitati separate, cu produse separate: societatile comerciale, respectiv persoanele fizice si microintreprinderile. Pe partea de retail pregatim oferte noi si imbunatatirea conditiilor existente sau produsele pe care le avem deja pe piata, si, mai ales, imbunatatirea solutiilor si proceselor de prelucrare a datelor si a produselor ca sa micsoram timpii de asteptare.
Intentionati ca produsele bancii sa se adreseze mai multor clienti?
Intentionam sa generalizam. Practic, oricine are acces. Desigur ca produsele respective vor avea anumite conditionalitati si vor fi mai mici sau mai mari, in functie de dimensiunea veniturilor persoanei, dar ele se adreseaza tuturor consumatorilor. Am avut, cu ani in urma, aceste limitari care acum au disparut. ING in Romania vrea sa devina o banca mai populara. A fost o banca mai elitista.
Credeti ca a reusit sa-si impuna imaginea de "banca mai populara"?
Nu. Dar facem eforturi. Anul acesta si anul viitor. Anul viitor probabil ca o sa avem o campanie care sa ne pozitioneze ca banca populara: o sa facem mult in marketing, in publicitate si in vanzari pentru ca vrem sa ajungem la peste un milion de clienti, deci trebuie sa devenim populari.
Pe retail cati clienti aveti?
Peste 250.000.
Pe segmentul de firme, dar nu neaparat foarte mari, credeti ca ING are imaginea unei banci din ce in ce mai accesibile?
Din ce in ce mai mult. (...) Acum trei ani aveam o imagine de banca mai putin accesibila, o banca mai elitista. Aceasta imagine a inceput sa scada si avem o imagine de banca destul de accesibila, dar cred ca mai avem de facut aici. Aceasta se poate face prin doua directii: in primul rand, prin dezvoltarea retelei, si noi ne dezvoltam reteua pe care practic nu o aveam acum trei-patru ani. (...) Si a doua directie de imbunatatire a imaginii vor fi, din nou, publicitatea si reclama.
Exista o estimare a costurilor campaniei pentru ca ING sa devina mai populara?
Cateva milioane de euro.
Nu e mult?
Poate ca da.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei