Pentru ca romanii vor magazine spatioase, iar retailerii cea mai mare vizibilitate, sirul inchiderilor si deschiderilor de magazine continua, aflam din Cotidianul. De asemenea, brandurile moderne iau locul celor cu vechime. Magazine ce se intind pe mii de metri patrati, amplasate ultracentral sau in mari complexuri comerciale si care comunica promisiunea de baza a retailerului. Astfel se transforma treptat retailul romanesc din punctul de vedere al centrelor comerciale. Pentru ca arata mai bine, atrage mai multi consumatori si reprezinta un apanaj al viitorului, comerciantii de electrice si electrocasnice renunta tot mai des la magazinele de mici dimensiuni inlocuindu-le cu spatii comerciale generoase sau practic cu alte branduri.
Acest lucru se vede cel mai bine in cazul Altex si Flamingo International, cele doua companii promovind in ultima perioada in special marcile Media Galaxy si respectiv Flanco World. De asemenea, o data cu rebrandingul si Domo a inceput sa lucreze la eficientizarea magazinelor sale.
Media Galaxy inghite Altex
Anul acesta, Altex a inchis noua mici magazine, iar procesul continua. Locul acestora este luat insa de centre mai spatioase cu un nou look. "Pina la finele acestui an mai inchidem doua-trei pentru a le redeschide pe suprafete mai mari, in locatii mai bune. Vadul comercial este foarte dinamic. Ceea ce era un spatiu bun in urma cu citiva ani poate sa nu mai fie si in momentul de fata", ne-a declarat Carmen Lazar, PR manager la Altex. Potrivit acesteia, compania a investit pina la 20 de milioane de euro in extinderea lanturilor de magazine si rebrandingul celor existente. Astfel, numarul magazinelor Altex Mega Store l-a depasit pe cel al centrelor Altex. "In momentul de fata exista in jur de 117 magazine Altex si Altex Mega Store, balanta inclinind spre Mega Store", mai spune Lazar. Mai mult, in expansiune este si lantul de magazine Media Galaxy. Saptamina viitoare se va deschide la Sibiu cel de-al 14-lea magazin de foarte mari dimensiuni al companiei, acesta urmind sa aiba in jur de 3.000 de metri patrati.
Flanco devine "World"
Strategia de reducere a numarului de magazine de mici dimensiuni este vizibila si in cazul Flanco. Anul acesta, compania a inchis sau urmeaza sa inchida patru magazine. Dar le-a deschis in alta parte. Este vorba despre un magazin in Constanta si unul in Oradea care se vor transforma in Flanco World. De asemenea, compania "a mutat" un magazin din Tirgu-Mures si unul din Craiova. Acestea in conditiile in care anul acesta retailerul a inaugurat zece Flanco si patru Flanco World, urmind sa mai taie panglica la inca doua magazine Flanco World. "Am deschis suprafete mai mari si mai bine pozitionate in orasele respective", explica Violeta Sirbu, Marketing Manager Flamingo Group.
Miscari de trupe si la Flamingo
Potrivit datelor din Monitorul Oficial, si Flamingo Computers a desfiintat recent zece magazine urmind sa deschida alte doua. Noile magazine Flamingo vor fi deschise la Rimnicu Vilcea si Bistrita, in vreme ce magazinele inchise se afla, printre altele, la Bucuresti, Arad sau Timisoara. "Consideram ca posibilitatea optimizarii retelelor de magazine reprezinta una dintre cele mai importante sinergii ce se genereaza prin achizitii de genul Flamingo - Flanco", a declarat recent presedintele Flamingo Computers, Eduard Samson.
Domo vrea locatii mai bune
Chiar daca in materie de spatiu la Domo nu exista standarde foarte stricte, si acest retailer este in era eficientizarii. "La noi procesul de eficientizare a inceput o data cu rebrandingul. Sint o serie de motive pentru care am inchis magazine: fie din considerente de spatiu, fie pentru ca ne dorim sa plasam magazinul in zone mai centrale", explica Simona Vlad, PR manager la Domo. Potrivit acesteia, incepind din vara compania va deschide un magazin in fiecare hipermarket Kaufland. De asemenea, vor deschide si pe cont propriu.
Cotidianul