Primul Call Center al Serviciului Public de Ocupare (SPO) din Romania devine functional, incepand de luni, iar specialistii Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) raspund la telefonul 021/4444-000 si ofera informatii si indrumare somerilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, a declarat vineri, pentru AGERPRES, directorul adjunct in ANOFM, Elena Baboi, manager al proiectului european prin care este cofinantat acest call center.
'Proiectul Call Center SPO a fost scris in 2008, este implementat de ANOFM incepand din septembrie 2010 si va fi finalizat in luna august a acestui an. Obiectivul de crestere a calitatii si eficientei serviciilor furnizate de ANOFM va fi atins prin dezvoltarea unui call center care, telefonic, va furniza informatii si indrumare somerilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, referitoare, printre altele, la posturi vacante in tara si strainatate, burse ale locurilor de munca, oferte de formare profesionala, legislatia in vigoare, indemnizatia de somaj. Incepand de luni, Call Center SPO este apelabil la numarul de telefon 021/4444-000, cu tarif normal', a declarat Elena Baboi.
Aceasta a precizat ca, deocamdata, programul de functionare este de luni pana joi intre orele 9.00-16.00, iar vineri de la 9.00 la 13.00.
Testarea si calibrarea functionarii noului serviciu au fost incheiate, primele 200 de apeluri telefonice confirmand ca, din 8 iulie, toti cei interesati pot lua legatura cu specialistii ANOFM. Sistemul achizitionat (centrala telefonica si software specializat) permite 24 de apeluri in asteptare.
Call Center-ul este instalat la sediul ANOFM si dotat cu opt posturi de lucru conectate la un server central in care au fost incarcate trei baze de date, referitoare la beneficiari si nevoile acestora, legislatia la zi, institutiile corespondente sau competente sa rezolve solicitarile primite.
Proiectul strategic 'Call Center SPO' are un buget total de 10,7 milioane lei, din care 75% este finantare nerambursabila de la Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial 'Dezvoltarea Resurselor Umane' (POSDRU). Partenerii ANOFM sunt Asociatia 'Telefonul copilului', OSB Consulting GmbH - Austria (sucursala din Romania) si Analytika International IT - Management Consulting SRL, care a inlocuit AMS Osterreich - serviciul public de ocupare din Austria.
Vineri, ANOFM a organizat conferinta de prezentare a rezultatelor obtinute pana in prezent in cadrul proiectului strategic 'Call Center SPO', precum programarea activitatilor pana la finalul perioadei de implementare. Rezultatele intermediare consemneaza: un call center functional, 190 de persoane din cadrul ANOFM informate sau formate, trei baze de date create, sase workshop-uri de transfer de cunostinte si ateliere de lucru.
Sursa: AGERPRES
http://www.banknews.ro/stire/68635_call_center_anofm_0214444-000,_incepand_de_luni.html