Cel putin trei banci importante din Romania au inclus in contracte clauze speciale care spun ca, inainte de a ajunge in instanta, partile trebuie sa incerce sa rezolve conflictele pe cale amiabila
Dupa ce s-au trezit cu mii de procese pe rol in urma modificarilor succesive ale legislatiei, bancherii din Romania au inceput sa puna pret pe metodele alternative de rezolvare a conflictelor cu clientii. La nivelul Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), au avut loc mai multe discutii in sensul promovarii acestor tehnici, iar Asociatia are si un corp destul de solid de specialisti in mediere, format din fosti bancheri si specialisti in drept. Mai mult, se pare ca ARB a facut si o recomandare bancilor pentru a include in contractele de credit clauze speciale care sa sprijine metodele alternative de rezolvare a eventualelor conflicte. Capital a intrebat cele mai mari banci din Romania daca au facut acest pas.
CEC Bank nu are probleme semnificative cu procesele, insa a introdus clauze speciale pentru mediere, inca din 2010, dupa cum ne informeaza reprezentantii bancii. In aceeasi situatie se afla si Unicredit Tiriac, care spune insa ca a introdus recent astfel de prevederi contractuale. O clauza speciala in acest sens are Volksbank, una dintre bancile afectate serios de procese. Pe de alta parte, Raiffeisen, BRD si Bancpost au aratat ca, desi sustin caile alternative, nu au clauze dedicate si nici nu intentioneaza sa le introduca in viitorul apropiat. O situatie speciala o intalnim la BCR, cea mai mare banca din Romania si una dintre institutiile de credit care s-au confruntat cu sute de procese. Banca are o clauza generala care include posibilitatea de a te adresa mediatorilor, insa precizeaza in mod explicit ca aceasta "nu aduce atingere dreptului clientului de a initia actiuni in justitie impotriva BCR".
Integral in Capital.ro
http://www.banknews.ro/stire/68351_dupa_ce_s-au_fript\_cu_procesele,_bancherii_sufla_in_toate_contractele.html