Urmare a cresterii preturilor combustibililor, detinerea unei masini a devenit tot mai costistoare si este de asteptat ca aceasta tendinta sa se mentina, considera autorii studiului Allianz Risk Pulse, ce analizeaza problemele privind viitorul mobilitatii.
In Germania, de exemplu, preturile la benzina au crescut cu cel putin 30% din 2005. In Marea Britanie, costurile de utilizare si intretinere au fost identificate ca reprezentand principalul motiv pentru care o reprezentantii tinerei generatii nu conduc o masina.
Deloc de neglijat este si faptul ca manifestarea crizei a pus o mare presiune asupra bugetelor gospodariilor. In acest context, cifrele privind evolutia vanzarilor si inmatricularilor de noi masini arata o scadere continua la nivelul Uniunii Europene, de la 15,6 milioane la 12 milioane de autoturisme, in intervalul 2007-2012. Fara sa existe vreun tipar, declinul a fost generat, deopotriva, de evolutiile inregistrate atat in Vestul Europei, cat si in tarile din Centrul si Estul continentului.
Romania, a doua cea mai accelerata reducere a vanzarilor de auto noi
Romania se numara printre pietele cu cea mai abrupta scadere a vanzarilor de autoturisme noi in ultimii 5 ani, de 77%. Comparativ cu un numar de 315,6 mii de autoturisme noi vandute in 2007, anul trecut cifra a scazut de peste 4 ori, la putin peste 72 de mii de unitati.
Dintre tarile europene monitorizate de Allianz Risk Pulse, doar Grecia a inregistrat o dinamica mai accelerata a contractiei vanzarilor de masini noi, de 79%, in perioada amintita.
Integral in Wall Street
http://www.banknews.ro/stire/68148_allianz_detinerea_unui_autoturism_devine_un_privilegiu_economic.html