Contractul cu compania Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania se incheie luni cu totul, in prezent fiind aproape reziliat, a declarat, recent, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova, prezent la un eveniment organizat de Camera de Comert Romano-Britanica (CCRB).
'Luni se incheie cu totul. Suma este stabilita', a raspuns Dan Sova, intrebat de jurnalisti despre contractul cu Bechtel. In ceea ce priveste stadiul contractului, Sova a precizat ca este 'aproape reziliat' si ca 'mai sunt de discutat mici amanunte, nu esentiale'.
Dan Sova a explicat ca pentru a putea fi construita Autostrada Transilvania ar trebui scoase la licitatie si construite toate tronsoanele in acelasi timp.
De asemenea, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National a afirmat ca urmeaza sa discute cu cei de la Directia Concesiuni si ca, de asemenea, se va extinde contractul cu consultantul tehnic pentru ca acesta cunoaste foarte bine situatia. Totodata, Sova a spus ca va avea loc o discutie si cu bancile despre cum ar trebui procedat in cazul acestei lucrari.
'O sa implicam autoritatile locale. Eu vreau sa fac o intalnire ori la Cluj ori la Oradea cu sefii judetelor pe unde trece autostrada sa vedem in ce masura ne pot ajuta si ei', a subliniat Dan Sova.
Ministrul a mentionat ca formula care se va aplica in acest caz va fi cel mai probabil concesiune si ca a discutat cateva companii de constructii interesate sa participe la realizarea acestui proiect.
Proiectul de construire a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in anul 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.
Compania a finalizat pana acum 52 km de autostrada (Turda-Campia Turzii) din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrazii fusese stabilit initial pentru anul 2011 si prelungit cu un an din cauza intreruperilor lucrarilor in 2005. Intre timp, Bechtel a renuntat la partea de autostrada intre Targu Mures si Brasov.
Dupa 11 ani de la semnarea contractului, statul roman are 52 de kilometri de autostrada in functiune si 1,4 miliarde de euro deja platite.
Sursa: AGERPRES