- Compania americana renunta la serviciul de e-mail pentru cea mai mare piata asiatica
- Yahoo a pierdut lupta in fata competitorilor locali - QQ, Sina si Sohu
Compania americana Yahoo!, cunoscuta pana acum cativa ani drept liderul pietei de servicii de posta electronica (e-mail), inca nu reuseste sa-si revina din caderea in care se afla si pierde teren pe toate pietele. Furnizorii locali de servicii de e-mail din China au coplesit compania americana pe acest segment, situatie in urma careia oficialii Yahoo! au decis retragerea acestui tip de servicii pentru piata chineza.
Yahoo! nu mai este de ceva timp lider global pe servicii de e-mail, aflandu-se in prezent, conform unor date publicate de ComScore, in toamna anului trecut, abia pe locul al treilea, in spatele celor de la Gmail si Hotmail. Singura piata in care mai conteaza si singura piata care mai conteaza pentru companie este cea din Statele Unite, unde inca se mentine pe prima pozitie, peste Gmail si Hotmail.
In afara SUA, Yahoo! pierde teren in fata celor de la Google, care foloseste o metoda mai mult sau mai putin placuta de utilizatorii de telefoane Android, care sunt obligati sa-si faca un cont Gmail (daca nu au deja) pentru a accesa Play Store, site-ul de aplicatii dedicate terminalelor care ruleaza pe sistemul de operare produs tot de Google. In acest context, pozitia de lider a Google pe piata de e-mail este una indoielnica, insa advertiserii tin cont de cifrele statistice, iar publicitatea fuge de multi ani spre Google, si nu spre Yahoo!, componenta care-i nemultumeste cel mai mult pe actionarii companiei.
Problemele din China sunt tot mai mari, in ceea ce priveste serviciile de e-mail, motiv pentru care oficialii au decis retragerea acestor servicii. Decizia a fost luata in contextul in care cota serviciului Yahoo Mail in China a scazut in favoarea companiilor locale care furnizeaza servicii de posta electronica, lider fiind QQ. De asemenea, portalul de stiri al Yahoo China are rivali puternici, mult mai populari, precum QQ, Sina si Sohu, informeaza publicatia South China Morning Post, citata de Mediafax.
Integral in Curierul National