Cererea tot mai mare in raport cu oferta existenta si dezvoltarea agresiva a companiilor multinationale, pre- si postaderare a Romaniei la Uniunea Europeana, vor mari preturile pentru spatii comerciale stradale, au declarat experti ai companiei Activ Consulting. Bulevardul Magheru si alte strazi comerciale din Romania se vor scumpi datorita interesului tot mai mare manifestat de comerciantii internationali pentru piata romaneasca, care au o dezvoltare agresiva, au declarat directorul de marketing al Activ Consulting, Doinita Gheorghe si seful diviziei de spatii comerciale stradale a Activ Consulting, Valentin Manu.
O chirie medie pentru Bulevardul Magherul este de cuprinsa intre 1.200-1.440 euro pe an pentru un metru patrat. "Chiriile pentru spatiile comerciale de suprafata medie (100-150 metri patrati) ating pe Bulevardul Magheru un nivel de 100-120 euro/metri patrati/luna", au mai spus reprezentantii Activ Consulting, companie de consultanta imobiliara, partenera a Cushman & Wakefield pe piata din Romania.
Bulevardul Magheru a urcat sase pozitii pana pe locul 30 in topul celor mai scumpe strazi comerciale din lume, iar acest lucru este o urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana in 2007, se arata in raportul Strazi Principale ale Lumii 2006 al societatii de servicii imobiliare Cushman & Wakefield, publicat pe 25 octombrie. Bulevardul Magheru a urcat sase pozitii, ca urmare "a activitatii stimulate de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana in 2007", au declarat in raport analistii companiei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield. Urcarea in top a bulevardului bucurestean este vazuta de analistii companiei drept una semnificativa.
"Cresterea spectaculoasa a chiriiilor pentru spatii comerciale de strada a fost determinata de nivelul ridicat al cererii in raport cu oferta existenta, generat de dezvoltarea agresiva a companiilor multinationale, in special a companiilor de marca si a celor financiar-bancare, si de viitoare aderare a Romaniei la UE", au declarat reprezentantii Activ Consulting. "Trendul ascendent al cererii se va pastra, nivelul chiriilor urmand sa creasca in continuare", au continuat Gheorghe si Manu.
Comentand asupra efectelor aderarii Romaniei la UE, cei doi reprezentanti ai Activ Consulting considera ca aceasta a crescut interesul comerciantilor internationali, dar si asteptarile acestora. "Aderarea Romaniei la UE a crescut interesul comerciantilor internationali pentru piata romaneasca si. totodata. pretentiile/asteptarile proprietarilor de spatii comerciale", au mai declarat cei doi reprezentanti ai companiei romane de servicii imobiliare.
Cea mai mare crestere in topul redactat de Cushman & Wakefield a fost inregistrata in capitala Indiei, New Delhi, unde Piata Khan (n.red. Khan Market) a urcat 17 pozitii pana pe locul 24. Alta crestere a preturilor in ceea ce priveste pretul spatiului a fost inregistrata in capitala Belgiei, Bruxelles, care a urcat cinci locuri pana pe pozitia a 23-a.
Primele sase pozitii au ramas neschimbate in topul companiei de servicii imobiliare. Astfel, cea mai scumpa strada din lume este 5th Avenue din New York, unde chiria pentru un metru patrat de spatiu inchiriabil costa 11.364 euro pe an. Urmatoarele doua pozitii sunt detinute de Causeway Bay din Hong Kong si Champs Elysees din Paris, unde inchirierea costa 9.544 euro pe an, respectiv 6.775 euro anual. In top 10 urmeaza, in aceasta ordine, strazi din Londra, Tokyo, Dublin, Zurich, Sydney, Seul, Munchen si Atena.
"Cumparaturile sunt o activitate globala - de la strazile principale din Buenos Aires pana la cele din New York, Paris si New Delhi. La scara globala, sectorul a avut un an trepidant, cu deschideri de noi magazine, noi dimensiuni, retaileri care au intrat pe piete noi, in special in tarile emergente", a declarat seful sectiei de retail a Cushman & Wakefield, John Strachan.
O concluzie a raportului a fost ca 97% din chirii au crescut sau au ramas constante si doar in 3% din cazuri au scazut. "Cererea pentru spatii comerciale moderne va continua sa creasca la scara globala, in special in urma deschiderii unor piete mari, care au consumatori tot mai bogati, precum India, China sau Rusia, unde cererea pentru bunuri de consum creste rapid impreuna cu nevoia de retaileri de top si facilitati de retail de calitate superioara", considera asociatul Cushman & Wakefield din departamentul european de cercetare, Darren Yates.
Raportul Strazile Principale ale Lumii 2006 a luat in considerare locatiile platite in cele mai mari 233 spatii comerciale la scara globala, din 47 de tari.
Activ Consulting este partenera a companiei de servicii imobiliare Cushman & Wakefield si ofera servicii de reprezentanta imobiliara, consultanta imobiliara si evaluare proprietati imobiliare.
Sursa: NewsIn