Intentia romanilor de a achizitiona autoturisme in perioada urmatoare a scazut cu 12%. S-a diminuat atat intentia de cumparare a masinilor rulate cu 10%, cat si intentia de cumparare a masinilor noi cu 2%, conform studiului realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown.
Principala optiune de achizitie a unei masini noi in perioada urmatoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondentii studiului, in timp ce Volkswagen ocupa locul al doilea cu 13.4%, urmata de Opel cu 9.6%.
Daca ne raportam la intentia de achizitie a unei masini rulate, Volkswagen se afla in topul preferintelor de cumparare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situeaza marca BMW cu 10.8%.
In topul preferintelor romanilor cu privire la nivelul de satisfactie al autoturismului condus se afla marca Honda, acumuland 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomanda datorita gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de intretinere si service.
Soferii care ruleaza masina un numar mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum in afara orasului si s-a clasat pe locul al doilea la costul de intretinere, in timp ce Citroen a obtinut cea mai buna nota la consumul in oras. Nissan ocupa locul al doilea la nivelul de satisfactie in privinta service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro.
19% dintre soferi prefera service-urile de marca apreciind mai mult calitatea serviciilor oferite, pentru 52% dintre soferi primeaza pretul oferit de service-urile independente, in timp ce 29% isi repara singuri masinile.
"Prin intermediul acestui studiu ne-am propus sa prezentam o imagine relevanta asupra pietei auto din Romania in mediul online, a preferintelor si intentiilor conducatorilor pentru perioada urmatoare. Čšinand cont si de rezultatele studiului, implementam in mod constant instrumente utile cum ar fi aplicatia Auto.ro pentru mobil care faciliteaza procesul de vanzare - cumparare, aduce valoare serviciilor conexe din zona auto, marcheaza cresterea nivelului de confort oferit soferilor romani”, a declarat Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro.
"Colaborarea dintre Auto.ro si Daedalus Millward Brown are ca scop analiza pietei auto romanesti in mediul online. Utilizand metodologia de cercetare CAWI, Daedalus Millward Brown a sustinut culegerea datelor, analiza acestora, precum si o parte din prezentarea analizei de piata pe baza chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro", a mai precizat Laurentiu Serghie, Partener al firmei Daedalus Millward Brown.
"Analiza pietei auto 2012 din Romania” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro, lider al vanzarilor de masini si servicii auto din mediul online, in parteneriat cu compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat in perioada iunie-decembrie 2012, pe un esantion reprezentativ de 11.740 de respondenti cu varsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.
Despre Auto.ro
Misiunea site-ului Auto.ro este de a oferi utilizatorilor instrumente care sa faciliteze procesul de vanzare, cumparare si accesul la o gama completa de servicii din domeniul auto.
http://www.banknews.ro/stire/66005_intentia_romanilor_de_a_achizitiona_autoturisme___a_scazut_cu_12p.html