Marii retaileri reactioneaza tot mai agresiv la comportamentul consumatorului roman, care cumpara din ce in ce mai putin. Campaniile de marketing sunt tot mai ingenioase, mai numeroase si mai avantajoase pentru clienti.
In decembrie, luna cadourilor, romanii, ca si ceilalti europeni ,au consumat mai putin decat cu un an in urma, scaderile fiind semnificative in cursul anului tercut si de la o luna la alta.
Consumul in cadere libera
Spre exemplu, in decembrie in Romania s-a resimtit cel mai mare declin in ceea ce priveste consumul, scaderea raportata de Eurostat (Institutul de Statistica al UE) fata de noiembrie fiind de 3,2%. Spre comparatie, in Spania consumul a scazut cu 2,2%, in Slovenia cu 2,1%, in timp ce polonezii au cumparat cu 2,2% mai mult, iar estonienii cu 1,9%. Ca medie, in decembrie 2012 fata de luna noiembrie a aceluiasi an consumul la nivelul UE s-a diminuat cu 0,6%, cel mai semnificativ declin inregistrandu-se pe segmentul produselor nealimentare (0,7%). Daca facem comparatie cu decembrie 2011, consumul din Romania s-a micsorat cu 3,3%, fata de de minus 2% in UE.
In acest context nu este surprinzatoare reactia marilor retaileri care se intrec in a pune in practica cele mai sofisticate campanii de marketing pentru a atrage clienti.
Integral in Economica.net
http://www.banknews.ro/stire/65708_consumul_in_romania_este_in_scadere_cum_reactioneaza_retailerii.html