Ieftinirea inmatricularii de autovehicule vechi si cresterea substantiala a valorii voucherului pentru programul "Rabla" le va da apa la moara importatorilor de masini second-hand, punand in pericol afacerile producatorilor de masini noi.
Principalele schimbari aduse de timbrul de mediu, care va inlocui taxa auto, indica o ieftinire semnificativa la inregistrarea masinilor vechi si foarte vechi (non-euro) si o scumpire usoara a inmatricularii de masini noi.
Cum era de asteptat, cei care vor castiga de pe urma acestor schimbari sunt importatorii si distribuitorii de masini second-hand, in timp ce producatorii de masini noi isi vad afacerile puse in pericol. In plus, posibila crestere a valorii voucherelor "Rabla", de la 3.800 la peste 6.500 de lei (1.500 de euro), ii va incuraja tot pe comerciantii second-hand.
Toate acestea vor avea ca efect o relaxare fara precedent a presiunii fiscale pe comertul cu masini vechi, care va transforma Romania intr-un magnet pentru rablele din mai multe tari europene, arata specialistii.
Dincolo era mai ieftin, acum va fi la noi
"Noua formula va prelungi durata de viata a rablelor. Este bizar ca taxa pentru masini vechi este foarte mica in comparatie cu cea pentru masinile Euro 3, 4 sau 5. Este poate justificat prin faptul ca masinile vechi au o perioada mai scurta de functionare, dar nu am vazut romani care sa renunte asa usor la masinile lor", a declarat pentru "Adevarul" Gheorghe Piperea, avocatul care a asistat in instanta mai multe persoane intrate in conflict cu statul pentru recuperarea taxei auto.
Integral in Adevarul
http://www.banknews.ro/stire/65282_romania_va_deveni_magnet_pentru_rablele_europei.html