BankNews.ro - The Business Republic

Tendintele in piata de jocuri electronice din Romania
IT&C | Data Publicarii: 28-11-2012

In anul 2012, piata jocurilor electronice din Romania a fost unul din sectoarele economice cu o dinamica puternic pozitiva. Pentru ca anul curent se apropie de final, am dorit sa analizam pentru Dvs si un domeniu care creste puternic in ciuda crizei: piata jocurilor electronice. Si ca informatiile sa vina direct de la sursa am contactat unul din cei mai importanti "jucatori” in acest domeniu: magazinul virtual Gamesline.ro. Edi Tecsan, project manager in cadrul companiei a avut amabilitatea sa raspunda intrebarilor noastre.

Jocurile video: o crestere de 20% in 2012

Din datele de care dispune GamesLine, piata jocurilor online din Romania a crescut in 2012 cu aproximativ 20% fata de anul precedent. Aparent, romanii pun accent din ce in ce mai mult pe calitate si pe suportul tehnic oferit de producator, care este accesibil doar in cazul unei versiuni originale. In plus, noi consideram ca si dezvoltarea continua a internetului a crescut numarul de jocuri care au o componenta de multiplayer online. Si cum cel mai interesant este sa joci impreuna sau impotriva altor oameni si numarul celor care vor sa aiba acces la multiplayer a crescut.

In plus, numarul mare de jocuri free to play a avut o contributie importanta la educarea "financiara” a jucatorilor din Romania. Jocurile free to play sunt in general jocuri online, unde accesul este gratuit, insa optional poti cumpara cu bani reali anumite obiecte in cadrul jocului, obiecte care nu pot fi obtinute altfel. Genul acesta de abordare a avut o dezvoltare foarte mare in ultimii ani, pentru ca numarul de jucatori este mare (accesul fiind gratuit) iar vanitatea jucatorilor pe masura: toti vor cele mai "tari” arme, armuri sau alte obiecte care insa pot fi obtinute doar pe bani.

Toate aceste elemente au dinamizat semnificativ mentalitatea jucatorilor romani, fapt care se simte in evolutia pietei. Pronosticul personal al lui Edi Tecsan este ca si anul 2013 va fi tot unul de crestere, insa este posibil ca avansul sa nu mai fie atat de spectaculos ca anul acesta.

2012 a fost anul PC-ului

Din punct de vedere al dinamicii interesului, anul 2012 a fost castigat din nou de jocurile pentru PC. Daca in anii precedenti, jocurile pentru console se luptau sa castige increderea gamerilor, anul asta cele de PS3 alaturi de XBOX 360 urmeaza nivelul vanzarilor PC-ului la distanta foarte mica. Totusi, anul urmator sunt asteptate inovatii din partea Microsoft, respectiv Sony pentru XBOX si PlayStation, astfel ca interesul pentru platformele dedicate jocurilor video ar putea reveni in forta.

Cine este gamer-ul roman

Din datele culese de GamesLine.ro, jucatorul roman este un tanar intre 13 si 21 de ani care prefera in principal RPG sau shooter. RPG-ul este un gen de joc video care presupune sa intri in pielea unui personaj si sa explorezi cu acesta lumea virtuala din care face parte. Shooter-ul este un alt tip de joc, in care vezi lumea prin ochii personajului si, in general, impusti mai mult sau mai putin tot ce misca. Astfel, nu este de mirare ca cele mai bine vandute jocuri din 2012 au fost FIFA 13 (fotbal), Diablo III (RPG cu elemente de online), Guild Wars 2 (RPG exclusiv online) seria Assassin's Creed (RPG).

Sursa: ProfitInfo.ro


http://www.banknews.ro/stire/64099_tendintele_in_piata_de_jocuri_electronice_din_romania.html