Cardurile de credit au devenit noul produs bancar preferat al romanilor. Noua "vedeta” a institutiilor de credit a intrat puternic pe piatade la inceputul crizei economice. Dacainainte de 2009, romanii foloseau cardul de credit doar ocazional, pentru cumparaturi importante si de mare valoare, acum il utilizeazala cumparaturile de zi cu zi.
Pe fondul cererii in crestere, bancile ataseaza tot mai multe facilitati la cardurile de credit. De la servicii de genul "bani inapoi” pentru un anumit volum de cumparaturi, la rate fara dobanda sau la plata in rate lunare a serviciilor medicale, cardurile de credit au devenit instrumente mult mai complexe decat cele prezente pe piata inainte de criza.
Potrivit reprezentantilor Bancpost, prima parte a anului a adus o crestere considerabila pe segmentul de creditare, in special in zona cardurilor de credit. "Primul trimestru din 2012 a adus, pentru prima data din decembrie 2009, o inversare a tendintei de scadere in ceea ce priveste soldul produselor de creditare. Cardurile de credit au inregistrat rezultate mai bune in termeni de utilizare comparativ cu anul trecut, cu cel putin 20%, in timp ce la categoria numarului de carduri emise, cresterea a fost de aproximativ 10% de la inceputul anului. Cardurile de credit continua sa atraga interesul clientilor prin programe precum «rate fara dobanda» si prin reduceri specifice oferite prin intermediul programelor de loializare, in timp ce creditele de consum inregistreaza un trend descendent pe piata”, au declarat reprezentantii bancii.
Integral in Puterea.ro
http://www.banknews.ro/stire/62438_cardurile_de_credit_au_inlocuit_creditele_de_consum.html