Principalul responsabil de privatizarea CFR Marfa, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a lipsit, marti, de la dezbaterea publica dedicata privatizarii operatorului feroviar. Nici consultantul pentru privatizarea operatorului feroviar, Deloitte, care incaseaza un comision de 375.000 de euro de la stat si primeste un onorariu de succes de 0,01% din valoarea tranzactiei, nu a dorit sa fie prezent la discutiile pe tema vanzarii operatorului feroviar de marfa. Oficialii Ministerului Transporturilor au recunoscut ca Deloitte a propus lichidarea CFR Marfa.
Oficialii Ministerului Trasporturilor au mimat dialogul social pe marginea strategiei de privatizarea a CFR Marfa. Horatiu Buzatu, secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor, desemnat de conducerea MTI sa prezideze dezbaterea publica privind privatizarea CFR Marfa, a anuntat ca operatorul feroviar trebuie vandut pana la sfarsitul acestui an.
Chiar daca oficialii Deloitte ar fi trebuit ca la sfarsitul acestei luni sa prezinte valoarea reala de piata a companiei CFR Marfa, Horatiu Buzatu a precizat ca abia saptamana viitoare consultantul va preda o situatie cu evaluarea activelor. "Vom stabili criterii clare de precalificare, printre care obligativitatea mentinerii obiectului de activitate si dovada ca investitorul are ca obiect de activitate transportul feroviar de marfa. Interesul statului este maximizarea pretului ce poate fi obtinut. Consultantul a propus ca si varianta de lucru lichidarea companiei CFR Marfa, noi am refuzat. Lichidarea societatii ar insemna ca toti cei 9.100 de salariati sa isi piarda slujbele”, a declarat Horatiu Buzatu. Acesta a precizat ca in urmatoarea sedinta de Guvern se va supune aprobarii Strategia de privatizare a companiei CFR Marfa.
Integral in Puterea.ro