Unele companii utilizeaza metode mai putin corecte sau chiar ilegale pentru a-si atrage clientii, in activitatile legate de promovarea, vanzarea sau furnizarea unui produs. Daca nu vreti sa cadeti prada unor asemenea practici, ar trebui sa stiti care sunt metodele cel mai des folosite.
Acestea au fost compilate de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - o9atitudine ! - InfoCons:
- 1. A face afirmatia neintemeiata privind detinerea de marci de incredere si coduri;
- 2. Publicitatea capcana;
- 3. Comercianti care invita la cumpararea unui produs cu intentia de a promova ulterior un alt produs;
- 4. Utilizarea falsa a "ofertelor limitate": "oferta speciala, valabila doar azi!";
- 5. Servicii post-vanzare intr-o alta limba: de exemplu marketing in engleza, servicii post-vanzare in suedeza;
- 6. Publicitate pentru produsele care nu pot fi comercializate legal;
- 7. Prezenta drepturilor care sunt garantate de legislatia comunitara consumatorilor de pretutindeni, ca o caracteristica noua sau distinctiva a ofertei comerciantului;
- 8. Articole publicitare: "mesaje amestecate/subiective";
- 9. Marketingul care utilizeaza frica consumatorilor fata de riscurile privind siguranta;
- 10. Folosirea momelilor pentru a insela consumatorul;
http://www.banknews.ro/stire/61545_cum_va_pacalesc_comerciantii_-_iata_cele_mai_comune_practici_interzise.html