Bancile care au preceput comisioane abuzive sau au crescut nejustificat rata de dobanda au fost nevoie sa returneze consumatorilor aproximativ 90.000 de euro. In urma reclamatiilor, multe nereguli au fost solutionate pe cale amiabila prin intermediul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor al Muncipiului Bucuresti (CPCMB).
Comisarii au primit, in cursul anului 2011, peste 2.000 de reclamatii impotriva bancilor. Cele mai multe nereguli au vizat cresterea nejustificata a ratei de dobanda ori modificari ale marjei in cadrul ratei de dobanda, in conditiile in care aceasta ramane neschimbata, perceperea si incasarea comisionului de risc sau de urmarire riscuri ori a comisionului de administrare credit si cesionarea contractelor de credit catre firmele de recuperare creante fara o informare prealabila a consumatorilor. Cu toate acestea, potrivit comisarilor, in ultima perioada a scazut foarte mult numarul reclamatiilor. "Bancile si-au dezvoltat foarte mult departamentele de relatii cu clientii, astfel incat sa se gaseasca solutii pentru problemele acestora. Mai mult, toate amenzile date bancilor pe Legea 288 se raporteaza acum catre BNR, astfel incat institutiile bancare primesc puncte in minus”, a declarat comisarul Paul Anghel.
Integral in Puterea.ro