BankNews.ro - The Business Republic

Ernst & Young: 9 provocari in industria auto in 2012
Auto | Data Publicarii: 11-01-2012

Cresterea modesta in industria auto la nivel global va continua in 2012, pe masura ce cererea in pietele emergente se va tempera iar vanzarile in majoritatea pietelor dezvoltate vor stagna. 

Toate acestea anunta o expansiune modesta a pietei auto la nivel international, de doar 3% pentru acest an.

5 puncte critice in sectorul auto in 2012:

  1. Desi perspectiva pe termen lung ramane pozitiva, incetinirea cresterii pietelor emergente va fi un motiv de ingrijorare pentru industria auto in 2012.
  2. Asteptarile privind evolutia celor mai importante piete auto din lume vizau o revenire la nivelul din 2007 pana anul acesta. Cel mai probabil insa, pietele auto dezvoltate din Europa vor inregistra in continuare vanzari modeste, ca urmare a crizei datoriilor suverane, in timp ce cresterea vanzarilor in Statele Unite ramane deocamdata incerta.
  3. Intensificarea competitiei la nivel global intre producatorii de piese auto OEM va pune presiuni pe lantul de aprovizionare din industria auto. Economiile emergente, in special China, au devenit cele mai mari piete pentru o serie de producatori de piese cu operatiuni globale. In consecinta, acesti producatori se confrunta cu situatia in care trebuie sa isi apere cota de piata in tarile de origine, concomitent cu nevoia de castiga teren in pietele emergente.
  4. Industria auto isi va reveni in 2012, dupa impactul celor doua dezastre naturale care au generat o penurie severa de piese in ultimele luni - cutremurul din Japonia si inundatiile din Thailanda. Desi au cauzat reduceri importante ale stocurilor, aceste evenimente au oferit companiilor ocazia unica de a evalua procesul de productie si de a stabili procese pentru a raspunde unor astfel de provocari in aprovizionare pe viitor.
  5. Incertitudinea privind preturile materiei prime va continua sa fie un motiv de ingrijorare pentru furnizorii din sectorul auto si in 2012. In acest context, acestia vor fi nevoiti sa analizeze diverse scenarii, de la structurarea unor contracte de stabilire a preturilor, pana la strategii de aprovizionare in comun (joint supply strategies).

4 tendinte din 2011 care vor continua sa aiba un impact semnificativ in 2012:

  1. In contextul unui nivel estimat al vanzarilor stabil spre pozitiv, majoritatea companiilor auto va urmari o crestere sustenabila a profiturilor.
  2. Tendinta generala de a creste transparenta privind situatia lantului de aprovizionare va continua in 2012.
  3. Producatorii din industria auto vor continua sa colaboreze pentru a dezvolta motoare si vehicule cu emisii scazute pentru a raspunde presiunilor legislative. Cu toate acestea, cererea va ramane in continuare scazuta.
  4. Cresterea marginala a listarilor generata de activitatea companiilor chinezesti va continua in 2012. Desi fuziunile & achizitiile si activitatea de private equity au stagnat in 2011, exista un apetit neasteptat pentru tranzactii in industria auto in urmatorul an, asa cum a relevant cel mai recent Capital Confidence Barometer realizat de Ernst & Young in octombrie 2011.

Andra Casu, Tax Senior Manager la Ernst & Young Romania, explica corelarea acestor evolutii cu profilul specific al industriei auto din Romania: "Tendintele care se contureaza pe piata auto pentru 2012 la nivel global si regional se vor regasi intr-o anumita masura pe plan local. In Romania insa, evolutia cererii si a vanzarilor va fi nuantata de cadrul legislativ intern, care a marcat piata auto in mod semnificativ in ultimii ani. Este vorba despre noua formula a taxei auto care va descuraja puternic tranzactiile cu masini second-hand inmatriculate inainte de 2007 si despre gura de oxigen pe care o reprezinta programul Rabla pe piata interna. Daca 2011 a insemnat un an de stabilizare a vanzarilor dupa picajul din perioada 2008-2010, anul acesta se inscrie intr-o anumita continuitate, cu evolutii rezervate, dar pozitive si apetit pentru sustenabilitate.”

http://www.banknews.ro/stire/55489_ernst__young_9_provocari_in_industria_auto_in_2012_.html