Dupa esecul privind pregatirea listarii la bursa a unui pachet de 20% din actiunile TAROM, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa bage operatorul aerian national intr-un proces de restructurare. TAROM, una dintre companiile de stat monitorizate de FMI, ar putea intra astfel intr-un proces de eficientizare a activitatii, care include concedierea unui numar de cel putin 1.000 de angajati.
Mai mult fortat de reprezentantii Fondului Monetar International, Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, va demara procedurile de eficientizare si restructurare a companiei TAROM. Specialisti din aviatie ne-au declarat ca "Ministerul Transporturilor nu are curajul sa ia masuri strategice privind scaderea piederilor si restructurarea companiei TAROM din cauza clientelei politice”. "Vin alegeri locale si parlamentare, cine are curajul sa se atinga de TAROM? Dintotdeauna, operatorul aerian a fost un fel de stup pentru clientela politica. Inca din perioada fostului ministru al transporturilor Miron Mitrea, in urma cu aproape 10 ani, s-a incercat eficientizarea TAROM. Majoritatea angajatilor vin cu relatii din sfera politica”, ne-au explicat specialistii citati. Pe de alta parte, surse din Ministerul Transporturilor ne-au spus ca vanzarea unui pachet de 20% din actiunile TAROM prin Bursa de Valori Bucuresti este o cerinta a FMI. "Oficialii FMI au cerut ca gaurile negre din economie sa functioneze sub autoritatea unui manager privat. Teoretic, TAROM a intrat intr-un program de eficientizare. Cea mai mare problema o reprezinta personalul tehnic. Din cei aproximativ 750 de angajati, personal tehnic, peste 600 incaseaza salariul degeaba. In prezent, TAROM poate functiona cu aproximativ 100 de salariati ca personal tehnic. Daca managementul TAROM nu gaseste contracte pentru personalul tehnic, trebuie sa concedize cel putin 600 de oameni. Pe de alta parte, si anul acesta vor fi inregistrate pierderi de zeci de milioane de euro la TAROM”, ne-au mai declarat sursele din MTI.
Integral in Puterea.ro