Titlul Heineken, ce urmeaza a fi tranzactionat si la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) urmare demersurilor Tradeville, este subevaluat in comparatie cu media segmentului de sector relevant avand in vedere trei din cei patru multiplii calculati de catre analistii S.S.I.F. Tradevill eS.A.
"In urma calculelor noastre titlul Heineken este usor subevaluat in comparatie cu media segmentului de sector relevant (in care am inclus AnheuserBusch InBev, SABMiller, Carlsberg, Molson Coors, The Boston Beer Company, Tsingtao Brewery si United Breweries Company) daca luam in calcul multiplii P/BV, P/E , semnificativ subevaluat daca folosim muliplul P/S si usor supraevaluat prin prisma multiplului EV/EBIT”, se arata in raportul realizat de Departamentul de analiza al Tradeville.
Heineken este principalul producator de bere din Europa, cu prezenta si pe piata din Romania unde detine 4 fabrici la care lucreaza aproximativ 1,100 angajati. Heineken are cel mai variat portofoliu de produse din piata locala, acoperind toate segmentele acesteia: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gosser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita, Hategana si marcile de import Zipfer si Edelweiss. Compania are peste 200 de marci de bere si cidru (bautura slab alcoolizata obtinuta din mere cu un gust asemanator vinului spumant) printre cele mai importante fiind: Amstel, Birra Moretti, Cruzcampo, Foster's, Kingfisher, Paulaner, Gosser sau Newcastle Brown Ale. La inceputul lui 2010 Heineken a anuntat achizitia Fomento Economico Mexicano (FEMSA). Potrivit Morning Star, prin achizitia FEMSA, Heineken detine 43% din piata de bere din Mexic (al saselea consumator la nivel mondial) si 10% din piata de bere din Brazilia (al patrulea consumator la nivel mondial). Pe piata din SUA, berea Heineken ocupa locul doi ca vanzari.
"Compania face parte din sectorul de bauturi alcoolice, care este inclus in supra-sectorul bunuri de consum non-ciclice. De regula, desi consumul de bere scade in perioadele de criza, ritmul de scadere nu este unul accelerat. De alfel, in timpul crizei recente, Heineken a inregistrat cresteri ale vanzarilor in fiecare din ultimii patru ani”, releva analistii Tradeville. La nivel mondial, piata berii este estimata sa creasca in continuare cu o rata anualizata de 2%-3% si intr-un ritm mai accelerat, de 3%-4%, pe pietele emergente. Aproximativ 63% din vanzari si 57% din profitul operational (EBIT beia, indicator propriu calculat de companie) Heineken provin din pietele emergente. Compania este lider pe pietele din Regatul Unit, Franta, Italia, Grecia, Austria, Slovacia, Macedonia si Olanda si ocupa pozitia a doua in Romania, Polonia, Croatia, Ungaria, Belgia, Finlanda, Portugalia, Spania si Elvetia.
Planul companiei pentru urmatorii ani este de a se axa pe consumator si de a investi in brandurile proprii.
Grupul va sustine in continuare marcile Heineken si Amstel si va promova global alte branduri mai putin cunoscute cum ar fi: Strongbow si Desperados pentru a asigura reducerea costurilor de productie prin economii de scara. Printre campaniile de promovare ale brandului Heineken, mentionam sponsorizarea competitie europene de fotbal UEFA Champions League inca din 1994. Parteneriatul dintre Heineken N.V si UEFA Champions League a fost prelungit in mai 2011 pentru perioada 2012 - 2015.
Politica de dividend a companiei prevede distributia a 30 - 35% din profitul net inainte de operatiunile exceptionale si inainte de amortizarea brandurilor (profitul net beia). In graficul alaturat este prezentata evolutia randamentului dividendului, calculat cu pretul din prima zi a anului in care dividendul a fost platit. Pentru anul 2011 am considerat ca Heineken va distribui un dividend de 0.85 euro/actiune (consensul din Reuters). La ultimul pret din piata randamentul dividendului ar ajunge la 2.60%. Heineken plateste dividende in doua transe, una preliminara care reprezinta 40% din valoarea totala a dividendului si o transa finala. Propunerile de distribuire a dividendelor sunt supuse spre aprobare actionarilor.
Compania Heineken este detinuta in proportie de 50% de Heineken Holding, restul actiunilor (free float) fiind tranzactionate pe bursa. Heineken Holding este detinut in proportie de 59% de L'Arche Green, companie detinuta la randul ei in proportie de 88% de familia Heineken. Scopul Heineken Holding este de a administra afacerile Heineken. Are propriul consiliu de administratie care este diferit de cel de la Heinken N.V.