Ordonanta Guvernului prin care se impune echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarna a introdus discriminare printre soferi, in functie de gabaritul masinii. Utilizarea pneurilor de iarna are avantaje incontestabile in ceea ce priveste siguranta in trafic, dar suprareglementarea pentru soferii cu masini mici, comparativ cu TIR-urile, nu si-a gasit explicatie guvernamentala. Singura ar fi ca bugetul statului are de castigat pentru ca posesorii autovehiculelor mici trebuie sa cumpere mai multe cauciucuri.
Ordonanta Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere a aparut ca o necesitate, dupa ce drumurile tarii sunt stricate, constant, de traficul haotic. Guvernul a pus in fata costurile mari pentru construirea, modernizarea si intretinerea drumurilor. De fapt, actul normativ a pus accent pe amenzile pe care autoritatile statului le pot da pentru starea tehnica a vehiculelor rutiere, mai ales operatorilor de transport rutier.
Cea mai controversata prevedere este cea referitoare la obligarea dotarii masinilor cu anvelope de iarna, "pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei”. Potrivit OG nr. 5/2011, autovehiculele mari de transport marfa si cele de transport persoane trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau cu lanturi pe aceste roti sau cu alte echipamente antiderapante omologate. In schimb, toate celelalte autovehicule, adica masinile mici, trebuie sa fie echipate integral, pe toate rotile, nu numai pe cele de tractiune. De regula, autoturismele au tractiune numai pe doua roti.
Integral in Puterea.ro