Pe fondul scaderii puterii de cumparare a clientilor, dar si a partenerilor de afaceri, companiile au avut vanzari si randamente mai mici anul trecut, fata de 2009. Datele de bilant ale firmelor pe 2010, publicate ieri pe site-ul Ministerului Finantelor, arata ca majoritatea agentilor economici au avut performante mai slabe decat in 2009.
Doar cateva companii de top, cum ar fi Petrom sau Dacia, au fost in masura sa raporteze cresteri ale cifrei de afaceri si profiturilor in 2010 fata de 2009. In rest, majoritatea firmelor din diversele domenii ale economiei au avut scaderi ale vanzarilor exprimate in cifra de afaceri, ca si a profiturilor. De asemenea, mai multe companii au trecut de la profit in 2009 la pierderi in 2010, reise din bilanturile postate ieri pe site-ul Finantelor.
Tristete mare in retail
Chiar daca si in 2010 romanii au umplut hipermarketurile, companiile care le detin au avut scaderi sensibile ale cifrelor de afaceri. Carrefour, spre exemplu, a avut anul trecut o cifra totala de afaceri de 3,9 miliarde de lei, coborand astfel sub pragul de un miliard de euro pe care-l sarise in anul 2009. La fel, Metro Cash&Carry raporteaza o scadere a cifrei de afaceri de la 5,7 miliarde de lei in 2009 la 5,2 miliarde de lei in 2010. In cazul acestor doi retaileri, insa, profiturile au crescut usor, dar numarul salariatilor a scazut.
Integral in Adevarul.ro.
http://www.banknews.ro/stire/51328_profiturile_firmelor,_in_picaj_si_in_2010.html