In majoritatea statelor din Europa Centrala si de Est, pretul masinilor a scazut in ultimii trei ani. Nu si in Romania, unde majorarea a fost de peste 10%. Paradoxal, aceste cresteri de pret au avut loc in timp ce vanzarile se prabuseau.
Discounturile si promotiile cu care comerciantii de masini din Romania au incercat sa atraga clienti in anii de criza par sa nu fi influentat deloc evolutia pretului mediu nominal. Cel putin asta reiese din studiul "Car Price Report 2011", dat publicitatii in aceasta vara de DG Competition al Comisiei Europene. Luand in calcul si cifrele din rapoartele similare din anii trecuti, se pare ca Romania are propriul drum in ceea ce priveste pretul masinilor, urmata timid doar de Ungaria.
Practic, in timp ce vanzarile se prabuseau, de la 312.589 de unitati, in 2007, la 285.506, in 2008, apoi la doar 116.012, in 2009, pentru a incheia 2010 cu inca o scadere de 18,51%, pretul mediu al masinilor se majora. In 2008, anul de debut al crizei, romanii au platit cu 10,5% mai mult pe masini.
Integral in Capital.ro
http://www.banknews.ro/stire/50927_reteta_tipic_romaneasca_scad_vanzarile_de_masini,_creste_pretul.html