Inainte de criza, magazinele de bijuterii vindeau in jur de 15 tone de aur intr-un an
In timp ce bijutierii vorbesc de scaderea vanzarilor de aur, casele de amanet se lauda cu o cerere mai mare de podoabe vechi. Mai mult metal pretios au vandut si bancile. Romanii cu ceva lichiditati prefera sa investeasca in bijuteriile de la casele de amanet. In schimb, persoanele bogate cumpara lingouri si monede de la banci.
Desi aurul este investitia momentului, romanii obisnuiti sunt prea saraci ca sa joace pe aceasta piata. Vanzarile de bijuterii noi confectionate din metalul pretios sunt in scadere si doar casele de amanet se lauda cu o cerere mai mare de cercei, bratari, lantisoare, medalioane, inele si brose, e drept ca deja purtate. "Vanzarile de bijuterii second-hand din casele de amanet, pe care proprietarii nu le-au mai rascumparat, au crescut in ultima perioada. In schimb, vanzarile prin magazinele de bijuterii au scazut dramatic, la sase-sapte tone pe an, adica mai putin de jumatate din cantitatea de dinaintea crizei", a declarat pentru "Adevarul" Mihail Pacioianu, presedintele executiv al Federatiei Metalelor si Pietrelor Pretioase si Semipretioase - Diamond Gold.
Integral in Adevarul
http://www.banknews.ro/stire/50428_micii_investitori,_cu_ochii_pe_aurul_din_amaneturi.html