ProCredit Bank Romania a lansat astazi un proiect indraznet pe piata bancara din Romania, apeland la o arma putin cunoscuta bancherilor romani: transparenta. Campania de Transparenta demarata de ProCredit Bank se adreseaza atat persoanelor fizice, cat si celor juridice care sunt interesate de contractarea unui credit sau doresc sa-si plaseze banii intr-un produs de economisire.
Obiectivul acestei campanii de transparenta este de a furniza clientilor actuali si potentiali din sistemul bancar informatiile de baza despre cele mai utilizate produse si servicii financiare, si in acelasi timp de a se asigura ca acestia solicita informatiile corespunzatoare in ceea ce priveste beneficiile reale si costurile serviciilor si produselor bancare pe care doresc sa le utilizeze.
Cu acest scop, au fost realizate doua brosuri, care vor sta la dispozitia publicului, din pacate doar in cele 23 de sucursale si agentii ProCredit Bank. Una dintre brosuri ofera informatii despre ce ar trebui sa cunoasca un client atunci cand depune o cerere de creditare, iar cea de-a doua brosura ofera acelasi tip de informatii despre cele mai utilizate produse de economisire.
"Dorim sa fim siguri ca prin aceasta Campanie de Transparenta, clientii sistemului bancar romanesc cunosc beneficiile si costurile serviciilor si produselor bancare. De asemenea, ne propunem sa ajutam clientii sa solicite informatiile corespunzatoare atunci cand aplica pentru un credit sau decid sa-si plaseze banii intr-o banca. Dorim sa ne asiguram ca acestia sunt in masura sa compare conditiile diferitelor produse si institutii si sa ia decizii bazate pe informatii complete.
Transparenta in ceea ce priveste beneficiile si costurile reale ale produselor si serviciilor oferite de catre banci va avea ca efect cresterea increderii in sistemul financiar si bineinteles va aduce beneficii atat pentru banci, cat si pentru clientii acestora", a declarat Michael Kowalski, director general al ProCredit Bank Romania.
Cresterea competitivitatii dintre banci si dorinta de majorare a cotei de piata conduc la un mediu propice de promovare a produselor si serviciilor intr-un mod care poate induce in eroare, deoarece pune accentul in primul rand pe beneficii, in timp ce detaliile de baza sunt mai putin explicate.
Ana Maria Megan