Guvernul incearca tot mai mult sa tina in frau importul de masini rulate, din Uniunea Europeana, pentru ca tara noastra sa nu devina statul in care tarile membre isi caseaza vechiturile. Tocmai de aceea, introducerea taxei de poluare pare sa fi fost cea mai la indeamana solutie pentru autoritati.
Desi cumparatorii s-au razvratit, spunand ca nu au bani de masini noi, si au actionat chiar si in instanta, Executivul pare de neclintit, accepatand, cel mult, o reducere a taxei. Cuantumul nu a fost insa hotarat, vehiculandu-se totusi o reducere de 20-30%.
Ce ofera piata de masini fara numere romanesti?
De exemplu, un Audi A4, fabricat in 1997 si inmatriculat in Bulgaria costa 2.300 de euro. Masina este incadrata in clasa de poluare EURO 2, iar printre dotari se numara ABS, jante de aliaj, inchidere centralizata, servodirectie, geamuri electrice si aer conditionat. Automobilul in cauza are o putere de 110 cai si functioneaza pe baza de motorina.
Daca vreti sa va cumparati un Volkswagen Golf, o varianta ar fi un model din 1999. Masina este inmatriculata in Franta, are 164.000 de kilometri si are motor pe benzina. Autovehiculul are inchidere centralizata si geamuri electrice, dar nu are aer conditionat. Pretul cerut este de 2.300 de euro.
Cititi integral in Ziare.com