Mai bine de jumatate dintre autoturismele care circula in Capitelei au o singura persoana la bord: soferul.
Un studiu realizat de o asociatie non-guvernamentala releva ca traficul aglomerat este responsabil, in proportie de 70%, pentru poluarea orasului.
Grupurile-tinta: Persoanele care au o activitate statica, de munca la birou.
Soferii romani, in special cei din Bucuresti, circula dupa principiul "masina si omul". Cel putin, asta reiese dintr-un studiu realizat de asociatia EcoDialogica, care arata ca mai bine de jumatate dintre autoturismele care circula in Bucuresti au o singura persoana la bord: soferul.
Romanii, comozi din fire si cu un cult dezvoltat pentru masina personala, nici nu se gandesc sa imparta cursa cu vecinul sau cu colegul de serviciu, desi pretul benzinei si al motorinei a crescut cu peste 20% in ultimul an, ceea ce duce la traficul infernal si la poluarea aproape de nesuportat din Capitala.
"60% dintre soferii bucuresteni circula singuri in masina, traficul aglomerat din Capitala fiind responsabil in proportie de 70% pentru gradul ridicat de poluare a orasului", se arata in studiul realizat de EcoDialogica.
Ecologistii spun ca, in momentul de fata, jumatate dintre masinile din Bucuresti au o singura persoana la bord, iar voluntarii unei organizatii non-guvernamentale au vrut sa demonstreze statistic acest fapt. Astfel, ei au numarat, timp de trei zile la rand, toate vehiculele care au trecut prin patru intersectii mari, in intervalul orar 06.30-9.30, cand traficul este cel mai aglomerat.
Studiul a fost realizat in perioada 11-13 mai 2011 si a constat in monitorizarea a patru intersectii mari din Bucuresti, situate in cele patru puncte cardinale (N - Arcul de Triumf, E - Obor, S - Berceni, V - Razoare).
Cei mai "egoisti" sunt locuitorii din Berceni
Concluziile studiului arata ca, in cele patru intersectii monitorizate, din totalul autoturismelor, 58,53% reprezinta autoturisme utilizate de catre o singura persoana.
Pe primul loc in topul "masinilor cu un singur utilizator" se situeaza locuitorii din sudul Capitalei (Berceni), cu un procent de 70,42%. Locuitorii din cartierele estice (Colentina, Fundeni) se dovedesc a fi mai prietenosi cu mediul. Pentru aceste zone, studiul indica un procent de 48,89% masini cu un singur ocupant.
Integral in Curierul National
http://www.banknews.ro/stire/48369_adevaratul_motiv_pentru_care_bucurestiul_este_blocat.html