Romanii vor folosi tot mai mult cardurile co-branded pe masura ce comerciantii si banca emitenta vor atasa tot mai multe beneficii pe aceste instrumente financiare
Cardurile co-branded sunt emise de banci sau institutii financiare nonbancare in parteneriat cu alte companii, precum supermarketuri, firme de telefonie mobila, linii aeriene sau magazine de electrocasnice. Principala diferenta fata de alte tipuri de carduri este ca la cele co-branded posesorii primesc reduceri sau puncte de fidelitate la fiecare utilizare.
"Tendinta de folosire a cardurilor co-branded pentru plati cotidiene se va accentua pe masura ce comerciantii si banca emitenta vor atasa tot mai multe beneficii pe aceste carduri, ceea ce in final va duce la cresterea volumelor tranzactionate pe card la comercianti", a declarat pentru gandul Catalin Cretu, director general pentru Romania al Visa Europe.
In general, dobanda anuala efectiva (DAE) la aceste carduri este cuprinsa intre 20% si 55%, iar perioada de gratie de 50-60 de zile. Limita maxima de creditare poate ajunge pana la 20.000 de lei.
Reduceri de pret la cat mai multi comercianti
Catalin Cretu spune ca noua tendinta este ca bancile sa negocieze discounturi pentru clienti cu mai multi comercianti reuniti intr-un program de fidelizare, astfel incat detinatorul de card sa aiba acces la reduceri de pret oferite de mai multi comercianti parteneri
In general, cardurile co-branded pot fi folosite si pentru retragerea de numerar de la bancomate, pentru achizitia de produse si servicii de la comerciantii acceptanti sau pentru plati online.
Unde se folosesc cel mai des cardurile co-branded
In ceea ce priveste domeniile comerciantilor preferati de posesori ca parteneri pentru un card co-branded, un studiu comandat de MasterCard anul trecut arata ca romanii isi doresc un card co-branded cu supermarketuri sau hipermarketuri (in proportie de 76% din raspunsuri), cu magazine de haine si incaltaminte (39%), cu farmacii (24%), cu benzinarii (23%) si cu agentii de turism (14%).
Continuarea in Gandul.info