Chiar dacă producţia a scăzut în majoritatea ţărilor lumii, brandurile din topul Forbes au avut, în 2009, cifre de vânzari similare celor din anul precedent. Companiile au avut probleme, nu şi mărcile. Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la 57,4 miliarde de dolari, urmat în top de Microsoft – 56,6 miliarde dolari, Coca Cola – 55,4 miliarde de dolari şi IBM – 43 miliarde de dolari.
Nu sunt suficiente problemele cu recepţia smartphone-ului iPhone 4
Nu sunt suficiente problemele cu recepţia smartphone-ului iPhone 4 pentru ca brandul Apple să fie afectat. Compania a avut probleme, însă şi-a revenit pe poziţia de top a celor mai valoroase branduri din lume. într-un clasament dominat de branduri din domeniul înaltei tehnologii – 30% din top 50, la un pas de rivalul numărul unu, Microsoft, cu o valoare a brandului de 56,6 miliarde de dolari şi urmat pe locul cinci de Google, cu un brand de 39,7 miliarde de dolari, creaţia lui Steve Jobs se află între mărcile care au rezistat în ciuda regreselor afacerilor.
Unele branduri au fost puternic lovite de criză dar şi de propriile greşeli. De exemplu Toyota, pe locul 11 în top, cu o valoare a brandului de 24,1 miliarde de dolari, a rechemat, anul trecut, în service 10 milioane de vehicule. Scorul de percepţie a calităţii atribuit Toyota a scăzut cu 20%, potrivit unui studiu ALG.
“Toyota a promovat calitatea întotdeauna şi apoi (după rechemările în service – n.r.) au arătat exact opusul”, a spus Jeffrey Parkhurst, director general al agenţiei de media Mindshare, care a colaborat cu Forbes în alcătuirea topului. Parkhurst este de părere că valoarea brandului Toyota nu ar fi avut de suferit atât de mult dacă ar fi promovat “caii putere” şi că-şi va reveni în următorii doi ani. în ciuda rechemărilor în service, vânzările Toyota au crescut cu 17% în prima jumătate a anului.
Integral in Money.ro